درگذشت یک خواننده، دو هنرمند در بیمارستان

به گزارش آبنما کار، درگذشت اکبر گلپا خواننده پیشکسوت، آخرین وضعیت دو هنرمند در بیمارستان،  نمایشی از مونا فرجاد، اظهارات مدیرعامل خانه تئاتر در رابطه با استعفا، انتشار مشروح گفتگوی اخیر ماریو بارگاس یوسا، اظهاراتی در رابطه با ویزای ترکمنستان و دو کشف تاریخی همچون اخبار فرهنگی هنری ۱۳ آبان ماه بود.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، روز شنبه ۱۳ آبان اکبر گلپا (اکبر گلپایگانی) خواننده پیشکسوت کشور در سن ۹۰ سالگی درگذشت.
گزارشی هم از آخرین وضعیت جلیل شعبانی ـ تهیه کننده باسابقه سینما ـ و علی رویین تن ـ کارگردان سینما ـ که در بیمارستان بستری هستند، داشتیم.

«اخت الرضا» در پاکستان، «پیانو» در ژاپن
در ادامه اکران های سیار فیلم سینمایی «اخت الرضا»، این فیلم در پاکستان به نمایش درآمد و انیمیشن «پیانو» به کارگردانی مرجان کشانی و شهاب شمسی به بخش مسابقه بین الملل دومین دوره جشنواره انیمیشن کومادوری ژاپن راه پیدا کرد.

خاکسپاری «متیو پری» با حضور دوستان
همینطور مراسم خاکسپاری «متیو پری» ـ بازیگر سریال معروف «فرندز» ـ با حضور خانواده و همکارانش در لس آنجلس برگزار شد.

نمایشی از مونا فرجاد

اظهارات مدیرعامل خانه تئاتر در رابطه با استعفا
مدیرعامل خانه تئاتر با تکیه بر رسمی بودن استعفای خود از این سمت، در رابطه با علل کناره گیری خود به ایسنا توضیحاتی داد و به تشریح بخشی از مشکلات موجود پرداخت.
اعلام آمار فروش و تماشاگران سالن های دولتی تئاتر تا انتهای روز جمعه، ۱۲ آبان ماه، اجرای نمایش «اتاقی در هتل» به کارگردانی مونا فرجاد در ایرانشهر، اعلام آمار تماشاگران این تماشاخانه و خبرهایی از اجراهای جدید در تئاتر شهر و… همچون دیگر خبرهای تئاتری بود.

تازه ترین های تجسمی و موسیقی
مروری بر کنسرت های پیش رو، گزارشی از دومین روز جشنواره موسیقی امیرجاهد و رونمایی از دو دیوارنگاره میدان ولیعصر و میدان انقلاب از جمله اخبار تجسمی و موسیقی روز شنبه بود.

اظهاراتی در رابطه با ویزای ترکمنستان و دو کشف تاریخی
گفت و گویی هم با معاون بخش توریسم ترکمنستان داشتیم که معتقد است: سفر زمینی و گرفتن ویزای ترکمنستان سخت نیست.
دست آخر این که، باستان شناسان با کاوش در مراکش یک محوطه رومی متعلق به قرن دوم میلادی و یک معبد مدور متعلق به تمدن «مایا» را در مکزیک کشف کردند.
پیشنهادهایی برای خواندن:
از خداحافظی تا اظهارنظر در رابطه با نتانیاهو
از بُزی که روی جام پرید تا آفتاب پرست مشهوری به نام «رنگو»!
کاش جسارتِ «به افق فلسطین» مُسری باشد!
واکاوی جریان نجات یک شهر

منبع: