رازهای سر به مهر تاریخ در موزه ملی ایران بازگو می شود

آبنما کار: رئیس کل موزه ملی ایران از برگزاری رویداد فرهنگی «شبی با موزه ملی ایران» در هشتم فروردین ماه آگاهی داد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، جبرئیل نوکنده اظهار داشت: موزه ملی ایران از سال ۱۳۹۵ تاکنون، رویداد فرهنگی «شبی با موزه» را در تعطیلات نوروز برگزار می نماید.
رئیس کل موزه ملی ایران اضافه کرد: امسال این رویداد در تقارن با ماه مبارک رمضان، به همراه ویژه برنامه های نوروزی، سه شنبه هشتم فروردین ۱۴۰۲ از ساعت ۱۹ تا ۲۲ انجام خواهد شد. از علاقه مندان به تاریخ، فرهنگ و هنر کشور دعوت می نماییم در این مراسم شرکت نمایند.
او این رویداد را فرصتی متفاوت برای اهالی فرهنگ دانست و اظهار داشت: در این شب، موزه به روشی متفاوت و حرفه ای روایت هایی شیرین و رازهای سر به مهر تاریخ بازگو می شود که چشم و دل هر بازدیدکننده ای را شیفته خود می کند.
نوکنده اضافه کرد: علاقه مندان می توانند در این بازدید شبانه در بیش از ۱۵ تور موضوعی شرکت نمایند و از راهنمایی ها و ارائه توضیحات اساتید و کارشناسان حوزه های باستان شناسی، فرهنگ و هنر در بخش های مجزا برخوردار شوند.
رئیس کل موزه ملی ایران بیان کرد: بازدید از نمایشگاه های «یافته های دیرینه شناسی سال ۱۴۰۰»، «جلوه های بهار در نسخ خطی قرآن کریم»، «نقش مایه خرگوش در هفت اثر موزه ملی ایران»، «غرفه های هنرهای تجسمی کودک و نوجوان»، «تلاوت زنده قرآن کریم در تالار قرآن موزه دیرینه شناسی و هنر دوران اسلامی در تقارن ماه مبارک رمضان» و «اجرای موسیقی اقوام ایرانی در فضای باز موزه ملی ایران»، نمایش طنز خیمه شب بازی مبارک و… با هدف ایجاد محیطی فرهنگی، پرنشاط و به یادماندنی همچون برنامه های شبی با موزه ملی ایران خواهد بود.
این برنامه با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران و شهرداری منطقه ۱۲ در موزه ملی ایران برگزار می گردد.