از سوی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر؛ میزان پرداخت تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۱

به گزارش آبنما کار، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با عرضه گزارشی از پرداخت بیشتر از ۱۴۹ میلیارد تومان تسهیلات مالی به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی در سال ۱۴۰۱ اطلاع داد.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، با تبریک سال نو و همینطور فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، رفع دغدغه های معیشتی، رفاهی، مالی و ضروری فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و در کنار آن، تقویت بنیه مالی کسب و کارهای فرهنگی و هنری را از مهم ترین مأموریت های صندوق اعتباری هنر برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی منسجم، رایزنی ها و پیگیری های انجام گرفته با نهادهای پولی و مالی در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۴۹ میلیارد تومان تسهیلات به اعضای حائز شرایط پرداخت گردید.
رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر با تاکید براینکه در حوزه عرضه تسهیلات به اعضای این صندوق گامهای رو به جلویی را نسبت به سالهای قبل برداشته شده است توضیح داد: رشد ۳۵۷ درصدی در حوزه تسهیلات قرض الحسنه ضروری، رشد ۳۳۱ درصدی در عرضه تسهیلات بلاعوض و رشد ۲۲۴ درصدی تسهیلات کارآفرینی را بر مبنای اسناد و آمار موجود، گواه این مدعا دانست.
پوراحمدی خاطرنشان کرد: با عنایت به محدودیت های بودجه ای و هدف گذاری صندوق در پاسخگویی ۱۰۰ درصد به نیاز متقاضیان، تحقق هدف جز با استفاده از ظرفیت مالی موسسات معتبر پولی و بانکی در سرتاسر کشور از راه تعمیم و گسترش روابط، امکان پذیر نبود که این مهم با همکاری خوب بانکهای عامل محقق شد. بر همین مبنا در سال ۱۴۰۱، پنج هزار و۲۷۷ نفر از اعضا به منظور دریافت بیشتر از ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ضروری (بدون بهره) به بانک عامل عرضه شدند که نسبت به مدت مشابه در سالهای پیش از رشد ۳۵۷ درصدی برخوردار بوده است.
وی افزود: صندوق اعتباری هنر در در سال۱۴۰۱، با پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به ۲ هزار و ۳۱۰ نفر از اعضایی که گرفتار مشکل معیشتی بودند، آنان را زیر پوشش حمایتی خود قرار داد. این رقم نسبت به مدت مشابه از رشد ۳۳۱ درصدی برخوردار بوده است.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنرهمچنین اظهار داشت: در ادامه پشتیبانی از جامعه هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور، صندوق اعتباری هنر به منظور تقویت کسب و کارهای فرهنگی در سال ۱۴۰۱ با تخصیص بیشتر از ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه، ۳۳۴ پروژه فرهنگی و هنری را زیر پوشش این نوع تسهیلات قرار داد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با توجه به تأکیدات رهبرفرزانه انقلاب اسلامی در خصوص ازدواج، فرزندآوری و پیشگیری از حرکت کشور به سمت پیری جمعیت، صندوق اعتباری هنر با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ ازدواج و همینطور ترغیب و تشویق جوانان به فرزندآوری برای دومین سال متوالی، مبحث جوان سازی جمعیت را در دستور کار خود قرار داد. در سال۱۴۰۱، تمامی اعضای صندوق که در بازه زمانی مهر ۱۴۰۰ تا اسفندماه ۱۴۰۱ صاحب فرزند شدند و یا مبادرت به ازدواج کردند هم تحت عنوان دو طرح شمیم (ازدواج) و جوانه (فرزندآوری) علاوه بر پرداخت مبلغ پنج میلیون تومان بلاعوض از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شدند.
به گفته وی، در سالی که گذشت، به یکهزار و ۵۵۱ نفر از اعضای صندوق (۱۰۵۷ نفر مشمول طرح جوانه و ۴۹۴ نفر در طرح شمیم) هدیه بلاعوض و قرض الحسنه ضروری، بیشتر از هفت میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و بیشتر از ۴۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ضروری تخصیص یافت.
پوراحمدی تصریح کرد: برغم ادامه دار بودن انتشار کرونا و همینطور کم رنگی ناخواسته‌ی فعالیتهای هنرمندان با عزم و اراده جمعی در این صندوق سالی که گذشت توانستیم در حد توان به وعده های خود در جهت پشتیبانی از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور جامه‌ی عمل پوشانده و در حد بضاعت خویش هر آنچه در توان داریم برای این قشر فرهیخته کشورمان در نظرگرفته و گامی هرچند کوچک را در جهت رفع دغدغه های رفاهی، مالی و ضروری فعالان و پیشکسوتان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و در کنار آن، تقویت بنیه مالی کسب و کارهای فرهنگی و هنری برداریم.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همچنین، کاهش دغدغه های معیشتی، درمانی و تأمین نیازهای بیمه ای و عرضه تسهیلات به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را از وظایف ذاتی این صندوق عنوان نمود و اظهار داشت: بدون تردید مسؤلان صندوق اعتباری هنر از این پس هم تمام تلاش و عزم جدی خویش را برای حمایت و پشتیبانی از جامعه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی سراسر کشور به کار می بندند تا بهترین ها را برای اعضای این صندوق رقم بزنند.