در حاشیه جلسه دولت ضرغامی: رقم بودجه عمرانی میراث فرهنگی اصلاح می شود

به گزارش آبنما کار، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: امسال به سبب محدودیت منابع کشور رقم بودجه عمرانی گرفتار تغییر شده که با تاکید رییس جمهوری بعد از ارائه گزارش من، مقرر است با پیگیری سازمان مدیریت و ارتباط با مجلس این رقم اصلاح گردد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار نمود: از کارهایی که برای رونق گردشگری انجام دادیم طراحی و ارائه بسته های سرمایه گذاری است.

وی اضافه کرد: یعنی در سرتاسر کشور موقعیت های خوب گردشگری که وجود دارد هم به صورت بی نام هم به صورت فقط شناسایی و معرفی این بسته ها معرفی شده و سرمایه گذارانی که می خواهند در این عرصه سرمایه گذاری کنند می توانند پروژه هایی را انتخاب کنند که همه مطالعات اولیه، مجوزهای لازم و هماهنگی با دستگاههای مختلف انجام شده و بدون بروکراسی های مرسوم می توانند سرمایه گذاری کنند.

ضرغامی افزود: بخشی از این ها کاملاً آماده و بی نام است و سرمایه گذاران فقط اسمشان را وارد می کنند و صاحب پروژه می شوند و برخی هم فقط سفارش ماست که شناسایی و معرفی کردیم اما این تضمین را می دهیم که وقتی انتخاب کردند با کمک ما بتوانند سایر موارد قانونی را پیگیری و سرمایه گذاری کنند.

وزیر گردشگری در پاسخ به پرسشی درباره ی آمار ورود توریستهای خارجی به کشور در سالجاری، اظهار داشت: مقداری درباره ی مسائل مختلف جاری در کشور، روند ورود توریست گرفتار اشکال شده اما جمع بندی سالیانه که میانگین علمی درست تری است اعلام خواهد شد.

وی درباره ی اعتبار بخش عمرانی وزارت گردشگری، اظهار نمود: سال قبل اعتبار این بخش خوب بود و دوبرابر میانگین رشد دولت بود اما امسال به علت محدودیت منابع کشور این رقم گرفتار تغییر شده که با صحبتی که با آقای رییس جمهوری کردم مقرر است با پیگیری سازمان مدیریت و ارتباط با مجلس این رقم اصلاح گردد.

ضرغامی تصریح کرد: با عنایت به اهمیت حوزه عمرانی در میراث فرهنگی و امر مرمت ها که در بعضی موارد پایداری خود سازه ها با مشکلاتی روبه رو است، اعتبار بیشتر و فوریت فراوانی نیاز دارد و با گزارشی که در هیئت دولت ارائه کردم و تاکید رئیس جمهوری قرار شد مواردی بعنوان اصلاح به مجلس ارائه شود.

منبع: