برف جعلی در مکه؟!

آبنما کار: ویدئویی از بارش برف سنگین در مسجدالحرام در مکه انتشار یافته است که مقامات عربستان سعودی در اطلاعیه ای رسمی اعلام نموده اند این ویدئو «جعلی» و «ساختگی» بوده است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، بعد از انتشار ویدئویی از بارش برف در کعبه و مسجدالحرام که نشان میدهد زوار غافلگیر و شگفت زده شده اند، سازمان هواشناسی عربستان اطلاعیه ای را صادر و اعلام نمود: «ویدئویی که بتازگی در رسانه های اجتماعی انتشار یافته و ظاهراً بارش برف در مسجدالحرام را نشان می دهد، ساختگی است و بارش برف در مسجدالحرام مکه واقعی نیست.»
حرمین شریفین نیز به نقل از مرکز ملی هواشناسی عربستان تایید کرده است: «ویدئویی در رسانه های اجتماعی انتشار یافته که ظاهراً بارش برف در مسجدالحرام مکه را نشان میدهد که ساختگی است.»
این ویدئو که در رسانه های اجتماعی ترند شده و برخی رسانه ها در ایران نیز آنرا بازنشر داده اند، بارش سنگین برف در مسجدالحرام و زوار را درحال لذت بردن از این پدیده نادر در مکه نشان میدهد. روزنامه سعودی گازت در گزارشی با انتشار بیانیه سازمان هواشناسی این کشور نوشته است: «این ویدئوی حدودا ۵۵ ثانیه ای شنبه گذشته در یک کانال یوتیوب انتشار یافته و بعداً کلیپ های کوتاه تری از این ویدئو در پلت فرم های مختلف به اشتراک گذاشته شده است. این ویدئو، مردان و زنانی را نشان میدهد که لباس های احرام پوشیده اند و در کنار مسجدالحرام با بارش برف در اطراف کعبه قدم می زنند. افرادی دیده می شوند که از تلفن همراه خود برای گرفتن فیلم و عکس استفاده می نمایند، درحالی که برخی دیگر درحال گرفتن سلفی دیده می شوند. حتی یک پلیس درحال حمل چتر دیده می شود. این درحالی است که چندین منطقه در عربستان سعودی، همچون شهر مکه در هفته گذشته فقط بارندگی داشته اند که موجب جاری شدن سیل در مناطق مختلف عربستان نیز شده است.»

منبع: