در تالار وحدت برگزار شد؛ پرواز همای برای حاج قاسم خواند

آبنما کار: آیین رونمایی از پروژه روایت موسیقایی سربازنامه شامگاه روز دوشنبه دوازدهم دی با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی در تالار وحدت اجرا شد.

به گزارش آبنما کار به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آستانه سالروز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، آلبوم موسیقایی «سرباز نامه» با سروده ای از افشین علا و خوانندگی پرواز همای رونمایی و با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا زاکانی شهردار تهران، حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و خانواده شهید سپهبد قاسم سلیمانی از عوامل تولید این اثر فاخر تقدیر به عمل آمد.
تقدیر از افشین اعلا شاعر برجسته کشورمان و سراینده کتابی با عنوان «سربازنامه» که آثار این آلبوم موسیقایی برگرفته از این کتاب در قالب منظومه بلند و حماسی در رثای حاج قاسم سلیمانی خلق شده، همچون برنامه جانبی این مراسم بود.
این مراسم با حضور تعدادی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم و جمع کثیری از علاقه مندان موسیقی با اجرای برخی از آثار این آلبوم در تالار وحدت تهران اجرا شد.
آلبوم موسیقی سربازنامه در ستایش مقام قهرمانان افسانه ای شاهنامه (آرش کمانگیر و سیاوش) تولید شده و در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در تالار وحدت رونمایی شده است.
«آرش»، «دشمن»، «پرتاب»، «مرز وطن»، «پیر قبیله»، «حلقه وصل»، «سیاوش دیگر»، «رفیق خفته درخون»، «پیاله خون»، «تفنگم»، «خدا و میهن»، «اشک عالم» و «پیرتاریخ» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

منبع: