بازدید ۶۵۰۰ توریست خارجی از کبودراهنگ

به گزارش آبنما کار، همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ اظهار داشت: از شروع سال جاری 800 هزار بازدید از شهرستان ثبت شده که از این تعداد، حدود 6500 گردشگر خارجی بودند.
مهدی غلامی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این که همانند گذشته غار لیصدر در صدر بازدیدهای این شهرستان قرار دارد، اظهار داشت: در شهرستان دفتر خدمات مسافرتی وجود ندارد و بدنبال تأسیس این دفتر هستیم.
ایشان سپس درباره ی مرمت بازار قدیمی کبودراهنگ بیان کرد: یک میلیارد تومان برای مرمت مصوب شده که منتظر اختصاص هستیم و با توجه به این که در فصل سرد سال قرار داریم عملیات مرمت به ابتدای سال آینده موکول خواهد شد.
غلامی یکی از دلیلهای روند کُند مرمت این بازار سنتی را اوقافی بودن خیلی از مغازه ها دانست و اضافه کرد: با اوقاف مکاتباتی در خصوص مشارکت در مرمت انجام داده ایم و هر بار پاسخ این سازمان نبود اعتبار است در حالی که باید سریع در امر مرمت مشارکت کند.
رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به این که این شهرستان دو روستای هدف گردشگری دارد، مطرح کرد: شش درخواست سرمایه گذاری برای سفره خانه در شهرستان داریم که امیدواریم بعد از به ثمر رسیدن به رونق گردشگری کمک کنند.

منبع: