مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد: ساخت ۹ اقامتگاه بومگردی جدید در لرستان

به گزارش آبنما کار، لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار داشت: 9 مرکز اقامتگاه بومگردی در استان فعال می باشند.
عطا حسن پور، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به نظر بنده فقط در صورت ورود بخش خصوصی و توسعه اماکن و تأسیسات گردشگری و همین طور واگذاری خانه های تاریخی و کاروانسراها به بخش خصوصی شاهد رونق صنعت گردشگری خواهیم بود که این امر مستلزم معرفی گسترده و رفع موانع سرمایه گذاری در این حوزه می باشد.
وی عنوان کرد: ۹ مرکز اقامتگاه بومگردی در استان فعال می باشند و با هدف توسعه مراکز اقامتی در جاذبه های گردشگری لرستان، مجوز لازم ۹ مرکز دیگر صادر و درحال ساخت هستند.
حسن پور بیان کرد: در لرستان ۲۴ هتل و اقامتگاه اصلی وجود دارد که اصلاً جوابگو نیست که درصدد توسعه و تکمیل زیرساخت های اقامتی و خصوصاً رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی در این عرصه هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اضافه کرد: بخش خصوصی علاوه بر لرستان در کل کشور وارد حوزه گردشگری شده و در استان ما خوشبختانه در سنوات اخیر چند سرمایه گذار خوب مانند کشت و صنعت، گردشگری کشاورزی را در پیش گرفتند که در غرب کشور چنین پتانسیلی کم نظیر است.