اهمیت استفاده از گریس صنعتی

آبنما کار: استفاده از گریس صنعتی در مقابل سایر روغن ها نیاز به مقدار کمتری برخوردار است ولی جایگاه آن در صنایع دارای اهمیت بالایی است و قابل جایگزینی با سایر روانکارها نیست.

اهمیت استفاده از گریس صنعتی

بسیاری از دستگاه های صنعتی بدون استفاده از گریس و روانکاری قابل استفاده نیستند. استفاده از گریس صنعتی در مقابل سایر روغن ها نیاز به مقدار کمتری برخوردار است ولی جایگاه آن در صنایع دارای اهمیت بالایی است و قابل جایگزینی با سایر روانکارها نیست. با خرید گریس صنعتی از یرند های معتبر می توانید طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید.

 

مهمترین موارد مصرف گریس های صنعتی

1- تعداد دفعات روانکاری با گریس در مقایسه با سایر روانکارها بسیار کمتر بوده که باعث کاهش هزینه ها و سرویس های دوره ای می شود. این در شرایطی که دسترسی به نقاط مختلف دستگاه سخت باشد یک مزیت محسوب می شود .

2- گریس های صنعتی از ورود گرد و خاک و یا خروج برخی مواد از ماشین آلات جلوگیری می کند.

3- گریس ها باعث آب بندی قطعات و کاربرد کاسه نمدها می شود. کاسه نمدهای آب بندی شده به وسیله روانکارها به دلیل تولید اصطکاک بیشتر با قطعات، نیروو انرژی بیشتری را به هدر می دهند.

4- در مقایسه با روغن، گریس مدت زمان بیشتری در دستگاه کار می کند .

5-  گریس ها خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی دارند.

6- برخی از گریسها مشکل روانکاری در مجاورت با آب را حل کرده اند.

7- گریسهای صنعتی اصطکاک کمتری را در زمان شروع به کار دستگاه ایجاد می کنند.

8- گریس یک لایه نرم بین قطعات تشکیل می دهد که باعث کاهش صدا و لرزش و کارکرد بهتر دردستگاهها مانند انواع چرخ دنده ها می شود.

9- گریس در دستگاههایی که در فشار زیاد، دمای بالا، شرایط سخت عملیات، سرعت پایین و شوکهای مداوم کار می کنند و یاتاقان هایی که گردش محوری آنها به طور مرتب معکوس می شود بهتر عمل می کند.

10- گریس ها باعث کاهش خوردگی در قطعات می شوند .

11- گریس ها در بازه دمایی بالایی قادر به فعالیت هستند.

12- در طراحی بوشها و یاتاقانهای دستگاه، گریس در مقایسه با روغن نقش موثرتری داشته و عناصر تشکیل دهنده آن را ساده می کند. به طور کلی استفاده از روغن باعث افزایش هزینه ها می گردد.

 

گریس کلوبر آلمان

کلوبریک شرکت آلمانی است که مقر آن در شهر مونیخ ‏‏آلمان واقع شده است. شرکت آلمانی کلوبر تولید کننده انواع روانکارهای تخصصی، روغن صنعتی و گریس های صنعتی برای استفاده در انواع صنایع می باشد.‏ شرکت کلوبر طیف وسیعی از روغن و گریس های صنعتی را تولید می کند. کلوبر در اکثر نقاط جهان فعال می باشد و گریس کلوبر یکی از پر فروشترین گریس های تخصصی در جهان می باشد. همچنین روغن کلوبر از انواع روغن خاص صنعتی با قابلیت های ویژه می باشد .

 

گریس فوکس

شرکت فوکس یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی در زمینه تولید روانکار، روغن موتور، روغن صنعتی و گریس ‏می باشد. این شرکت در سال 1931 میلادی در آلمان تاسیس شد و مرکز آن در شهر مانهایم می باشد.

شرکت فوکس شامل شرکت های زیر مجموعه و دارای بیش از 7000 کارمند در کشورهای مختلف می باشد. امروزه روغن فوکس و گریس فوکس در صنایع مختلف عملکرد خوبی از خود نشان داده اند.

 

شرکت نیناس

شرکتی سوئدی است که در زمینه تولید روغن های نفتنیک و آسفالت فعال می باشد. از معروفترین محصولات شرکت نیناس می توان به روغن ترانس نیناس اشاره کرد. شرکت نیناس در سال 1928 در کشور سوئد به عنوان یک شرکت نفتی تاسیس شده است. تا سال 1970 نیناس یک شرکت نفتی سنتی بود که تولید و فروش طیف وسیعی از فراورده های نفتی نظیر بنزین، دیزل، روغن حرارتی و انواع روانکار را انجام می داد. بعد از بحران نفت در سال های 1973 و 1979 فعالیت این شرکت محدود به تولید روغن تخصصی با پایه نفتنیک و آسفالت شد. این شرکت تولید کننده انواع روغن نیناس می باشد و مرکز آن در شهر استکهلم است.

گریس اس کا اف SKF

شرکت اس کا اف یا SKF سوئدی می باشد که در سال 1907 میلادی با تولید بلبرینگ و سایر قطعات صنعتی اقتتاح شد. مقر اس کا اف آن در شهر گوتنبورگ واقع است. شرکت اس کا اف یکی از بزرگترین تولید کننده های یاتاقان ، بلبرینگ و گریس های صنعتی در جهان است و بیش از 100 کارخانه تولید در کشورهای مختلف جهان را داراست و در اکثر کشورهای جهان محصولات خود را به فروش می رساند. شرکت اس کا اف (SKF) تولید کننده روانکار و گریس SKF می باشد.

 

روغن و گریس با پایه سیلیکون

گریس سیلیکون دارای اتم های سیلیکون و اکسیژن است. گریس سیلیکون بی بو می باشد. به دلیل خواص روغن سیلیکون از آن در ماشین آلات صنایع غذایی استفاده می شود. همچنین روغن سیلیکون عایق الکتریکی بوده و می تواند به عنوان روغن هیدرولیک و حرارتی نیز استفاده شود. روغن سیلیکون حرارت بالایی را می تواند تمل کند و در صنایع غذایی و داروسازی استفاده می گردد.

 

روغن سردخانه

کمپرسور برودتی، کمپرسورهایی است که با استفاده از گاز آمونیاک یا فرئون عملیات سرمایش را انجام می دهند. در روغن کمپرسور برودتی نقطه ریزش و نقطه توده شدن روغن برای سلامت دستگاه و عمکرد خوب آن بسیار مهم و حیاتی است. روغن سردخانه سیالیت خوبی در دمای پایین دارد و از ایجاد رسوب و لجن در سیستم جلوگیری می کند. روغن کمپرسور برودتی در درجه حرارت پایین موم کمتری از خود بر جا می گذارد. روغن کمپرسور سرمایشی برای مصرف در کمپرسورهایی مناسب است که از خنک کننده های R 134a, R 23, R 404A,R407C, R 507 و سایر ترکیبات خنک کننده HFC استفاده می شود.

 

خرید انواع روانکار صنعتی

در صورت نیاز به مشاوره و خرید انواع گریس صنعتی با ما تماس بگیرید. شرکت روغن صنعت آروشا با سالها تجربه در زمینه تامین انواع روانکار آماده مشاوره و تامین روغن و گریس های مصرفی می باشد. تلفن: 22920499