گمشدگان در اربعین را چطور میتوان پیدا کرد؟

به گزارش آبنما کار، مدیرکل برنامه ریزی، پذیرش و اعزام عتبات عالیات، با بیان اینکه 570 کارگزار در 71 ایستگاه در عراق و مرزها، مسؤولیت راهنمایی زوار و امداد گمشدگان را انجام می دهد، خبر داد: تا حالا 9435 نفر گمشده در عراق، امدادرسانی شده اند.
حمیدرضا محمدی در گفت و گو با ایسنا درباره ی شرایط امداد و راهنمایی زوار در اربعین، توضیح داد: یکی از وظایفی که از طرف ستاد اربعین به سازمان حج و زیارت به عنوان مسؤول ثبت نام اربعین واگذار کرده، راهنمایی زوار و امور گمشدگان است. بر این اساس، سازمان حج و زیارت با بهره گیری از ظرفیت کارگزارن حج که با امور زوار و چالش های سفرهای زیارتی آشنا هستند، طی فراخوانی حدود ۵۷۰ نفر کارگزار زیارتی را از تمام استانها به عراق اعزام کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پذیرش و اعزام زوار عتبات عالیات اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰ ایستگاه امداد و راهنمایی در شهر کربلا، ۱۸ ایستگاه در شهر نجف، ۹ ایستگاه در شهر کاظمین، ۴ ایستگاه در شهر سامرا و ۹ ایستگاه در مرزهای زمینی مهران، شلمچه، چزابه، خسروی، تمرچین و باشماق به وجود آمده که کارگزاران مستقر در آن مسؤولیت امداد گمشدگان و راهنمایی زوار را به عهده دارند. ماموران مستقر در این ایستگاه ها با کاور کِرِم رنگ که روی آن پرچم ایران و آرم سازمان حج و زیارت، حک شده و در پشت کاور عنوان «خادم الزوار» نوشته شده است، قابل شناسایی هستند.
بگفته او، در مدت فعالیت این ایستگاه ها حدود ۱۰۵ هزار زائر راهنمایی شده اند، ۹ هزار و ۴۳۵ زائر گمشده، امداد شده اند و ۲۳۹۰ شیء گمشده نیز تحویل آنها شده که با سازوکاری و در همکاری با پست در صورت داشتن مشخصات به صاحبان آنها در ایران تحویل داده خواهد شد.
محمدی همین طور از راه اندازی یک مرکز پاسخگویی ویژه اربعین به شماره تلفن ۶۴۵۱۱ و با پیش شماره تهران (۰۲۱) برای اطلاع رسانی درباره ی وضعیت زوار شرکت کننده در اربعین خبرداد و درباره ی آن توضیح داد: این شماره تلفن برای مواقعی است که خانواده ها در ایران از وضعیت زائر خود غافل هستند که می توانند از این طریق مشخصات زائر را اعلام نموده و آن اطلاعات در اختیار شبکه راهنمای زائر قرار می گیرد و پی گیری های لازم صورت خواهد گرفت.
برای اطلاع از نشانی ایستگاه های امداد گمشدگان و راهنمایی زوار اینجا لینک شود.

منبع: