معاون گردشگری خبر داد: درخواست برای خنثی کردن هشدارهای منع سفر به ایران

آبنما کار: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای مقابله با ایران هراسی و کمرنگ شدن اثر هشدارهای منع سفر به ایران، از وزارت امور خارجه، قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر درخواست همکاری کرد.
به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، علی اصغر شالبافیان اظهار داشت: صدور هشدارهای سفر خصوصاً در ماه های اخیر از طرف کشورهایی چون انگلیس، آمریکا، فرانسه، سوئد و کانادا در خصوص اطلاع رسانی برای سفر نکردن به جمهوری اسلامی ایران و ناامن جلوه دادن کشورمان سبب شد تا بمنظور مقابله با ایران هراسی و تقویت ظرفیت های دیپلماسی کشور، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزارت امور خارجه و نیز معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر مکاتبه کرد.
او با اشاره به اینکه یکی از اثراث مثبت اجتماعی و فرهنگی گردشگری بین المللی علاوه بر آشنایی ملت ها با فرهنگ ها و نزدیک تر شدن جوامع به یکدیگر، مقابله با ایران هراسی و تقویت دیپلماسی عمومی است، اظهار داشت: متاسفانه تا کنون اقدامات گسترده ای بمنظور ترویج ایران هراسی و ارائه تصویر نامناسب از ایران در سطح جهانی انجام شده است.
معاون گردشگری بیان کرد: اقدام منفی مقابل کشورمان و تخریب روابط بین المللی گردشگری درحالی است که طبق آخرین گزارش های بین المللی درباره ی خطرپذیری سفر (SOS) بیشتر مناطق کشور از نظر بهداشتی و امنیتی در قیاس با برخی کشورهای رقیب منطقه در جایگاه بهتری قرار دارند.
او اظهار داشت: صنعت گردشگری به عنوان فعالیتی بین الملل و صلح پذیر به شدت تحث تاثیر فضای رسانه ای و بحران های سیاسی قرار دارد. بدین جهت اقدامات گسترده بمنظور ترویج تصویر مناسب از کشور در سطح جهانی باعث شده است با وجود ظرفیت های متنوع تاریخی، فرهنگی و طبیعی نتواند به درستی به عنوان یک مقصد امن گردشگری به جهانیان معرفی شود.
شالبافیان اضافه کرد: بر این اساس از نهادهای متولی فرابخشی موثر در تسهیل پروسه ارتباطات بین الملل درخواست کرده ایم تا بمنظور فعال سازی دیپلماسی بین المللی در تعامل با دولت های کشورهای مربوطه و سفارتخانه های آنها در ایران برای حل این هشدارها و اثرات منفی آن بر سیمای عمومی کشور و خصوصاً صنعت گردشگری اقدام لازم صورت گیرد و کارهای اجرائی مورد نیاز بمنظور رفع هشدارهای صادر شده در تعامل با دولت ها و مراجع مربوطه محقق شود.