پیش بینی تشرف بیش از ۶۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد اعلام زمان ثبت نام کاروان های زوار پیاده مشهد در آخر صفر

به گزارش آبنما کار خراسان رضوی سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زوار پیاده امام رضا(ع) اظهار داشت: کاروان های پیاده که هر سال در دهه پایانی صفر به قصد تشرف به بارگاه رضوی به مشهد مقدس مشرف می شوند، بایستی از نیمه دوم ماه محرم در سامانه زوار پیاده به آدرس www.zaerin8.ir ثبت نام کنند.

حسین رضائی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: عملیات ثبت نام تا اختتام محرم ادامه می یابد. زمان ثبت نام برای مدیرانی که در سالهای گذشته در سامانه ثبت نام داشته اند، بوسیله پیامک اطلاع رسانی خواهد شد که لازم است در زمان مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. مدیران جدید کاروان های پیاده نیز با عنایت به مدارک خواسته شده لازم است در سایت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: برای کاروان های جدید ظرفیت ۱۵۰ نفر در نظر گرفته شده است. مدیران کاروان های زیارتی ضمن بارگذاری مدارک خواسته شده در سامانه معاون و روحانی کاروان را نیز باید مشخص کرده و اسامی زوار را به تفکیک مرد و زن ثبت نمایند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زوار پیاده امام رضا(ع) اظهار داشت: برمبنای ثبت نام کاروان ها برنامه ریزی زمان حرکت و نحوه خدمت رسانی در راه و همین طور استفاده از ظرفیت ایستگاه ها و محل اسکان کاروان ها در مشهد مشخص می شود. از مدیران کاروان های زیارتی تقاضا می شود در زمان ثبت نام مجوز شورای هیات مذهبی و فرمانداری شهرستان خودرا در سامانه بارگذاری کنند.

وی افزود: با عنایت به وضعیت انتشار کرونا کاروان های پیاده ۲ سال از حضور در راهپیمائی دهه آخر صفر محروم بوده اند. از آغاز امسال و در دهه کرامت و ولایت زائاین پیاده زیادی به مشهد مشرف شده اند که پیش بینی می شود در دهه آخر صفر حداقل ۶۰۰ هزار زائر پیاده میهمان مشهدالرضا باشند.

رضایی تصریح کرد: افزایش خدمات در ایستگاه های صلواتی بین راهی در دستور کار جمعیت خدمت گزاران قرار گرفته و با تمهیداتی که انجام شده و اعلام آمادگی خیرین هشت استان کشور ظرفیت پذیرایی و خواب ایستگاه های میان راهی افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: از ستاد خدمات سفر استانهای مازندران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی درخواست دارم جهت تامین آب آشامیدنی و غیر شرب، برق و سوخت ایستگاه های صلواتی بین راهی، امداد جاده ای و نظارت بهداشتی همانند سنوات گذشته مساعدت و همکاری کنند. به کلیه مدیران ایستگاه های صلواتی در ۶ محور ورودی به مشهد و ۲ محور فرعی تاکید شده خدمات خودرا با عنایت به پروتکلهای بهداشتی عرضه کنند.

منبع: