یک نماینده مجلس: اشیاء باستانی پیشینه و تاریخ ما هستند

به گزارش آبنما کار یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ما ملتی متمدن و با فرهنگ هستیم و نباید فرهنگ و تمدن خود و همین طور افتخارات مان را حراج نماییم، اظهار داشت: اشیاء باستانی پیشینه و تاریخ ما هستند و باید حفظ شوند.

رحمت الله نوروزی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انصراف موقت نمایندگان طراح طرح «استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج ها» از ادامه رسیدگی این طرح بحث برانگیز اشاره کرد: ما صاحب میراث گرانقیمت فرهنگی هستیم؛ فرهنگ تمدن ایرانی در دوران باستان دارای غنای فرهنگی بود به شکلی که سلسله های حکومتی نظیر سلوکیان به ایران آمدند تا بر ما غالب شوند، اما تحت تاثیر فرهنگ و تمدن ما قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: ما ملتی متمدن و با فرهنگ هستیم و نباید فرهنگ و تمدن خود و همین طور افتخارات مان را حراج کنیم؛ کتیبه های داریوش و همین طور آثار به جا مانده از زمان دیاکو، اشکانیان و ساسانیان جلوه ای از تمدن ایران است که نباید گرفتار لطمه شوند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

طرح حراج اشیای تاریخی ایران روی میز مجلس!

مجلس عقب نشست

این نماینده مجلس اظهار نمود: من موافق طرح استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج ها نیستم چونکه امروز مشاهده می نماییم خیلی از این آثار به یغما رفته در گذشته که پیشانی تمدنی ما هستند در موزه لوور پاریس در معرض نمایش قرار گرفته اند. طراحان این طرح به تاکیدات امامین انقلاب توجه نمایند و بدانند که این اشیاء باستانی پیشینه و تاریخ ما هستند و باید حفظ شوند.

منبع: