اعلام برنامه های هفته میراث فرهنگی تهران

آبنما کار: تورهای خانوادگی و ویژه کودکان در موزه های تهران همزمان با هفته میراث فرهنگی اجرا می شود. همین طور مقرر است آثار شاخص مخزن موزه هنرهای ملی به این مناسبت، رونمایی و در موزه رضا عباسی هم کارگاه نگارگری و خطاطی برای مردم اجرا شود.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، برنامه های هفته میراث فرهنگی در ۱۶ شهرستان تهران برگزار می گردد که اجرای تور خانواده و موزه و تور تخصصی کودک و موزه و همین طور رونمایی از آثار شاخص مخزن موزه هنرهای ملی، افتتاح نمایشگاه نقاشی – خوش نویسی در موزه نقاشی پشت شیشه و برگزاری کارگاه تخصصی نگارگری و خطاطی در موزه رضا عباسی همچون برنامه های هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه است که از ۲۸ اردیبهشت ماه شروع می شود و تا سوم خردادماه ادامه دارد.
علاوه بر این، در هفته میراث فرهنگی نشست های تخصصی همچون ردپای نقوش در موزه آبگینه و سفالینه، بررسی نقش سمن ها در هویت شهری، جستجوهای ولیرانِ دماوند و جستجوهای ری در موزه دوران انقلاب اسلامی و نقش کاروانسرای حاج کمال رباط کریم در راه راه ابریشم برگزار می گردد.
همین طور مقرر است فیلم مستندی از سیف الله کام بخش با بررسی کاوش قیطریه در هفته میراث فرهنگی پخش شود و از موزه داران استان تهران نیز تجلیل خواهد شد.
موزه های رضا عباسی و آبگینه نیز میزبان بازدیدکنندگان در شب موزه خواهند بود که زمان دقیق آن هنوز اعلام نشده است.
علاقه مندان به برنامه های هفته میراث فرهنگی تهران می توانند با مراجعه به سایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران به آدرس https: //tehran.mcth.ir/ اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایند.

منبع: