در آستانه روز قدس؛ سنگ صبور

نمایشگاه نقاشی های هنرمندان فلسطینی با عنوان سنگ صبور تا روز ۱۱ اردیبهشت ماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین برقرار است.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، نمایشگاه آثار هنرمندان فلسطینی با عنوان «سنگ صبور» عصر چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه با حضور حبیب الله صادقی رئیس گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر، بابک پوریان سرپرست موزه هنرهای معاصر فلسطین، مدیران فرهنگستان هنر و تعدادی از علاقمندان در موزه هنرهای معاصر فلسطین فرهنگستان هنر راه اندازی شد.
در این نمایشگاه، ۲۹ اثر نقاشی با تکنیک رنگ روغن، اکریلیک و ترکیب مواد از ۵ هنرمند نقاش فلسطینی که از آثار گنجینه فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران هستند، به نمایش درآمد.

محمد الشاعر، برهان کرکوتلی، ابراهیم غنام، توفیق عبدالعال و اعتدال شریف هنرمندان فلسطینی هستند که آثارشان در نمایشگاه «سنگ صبور» تا ۱۱ اردیبهشت ماه به معرض نمایش گذاشته شده است.
بابک پوریان سرپرست موزه هنرهای معاصر فلسطین درباره این نمایشگاه به خبرنگار مهر اظهار داشت: ۲۹ تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف از هنرمندان فلسطینی که کمتر به معرض نمایش گذاشته شده اند، در نمایشگاه «سنگ صبور» روی دیوار رفته اند. با توجه به این که این آثار از گنجینه فرهنگستان هنر هستند، به صورت محدود و تا آخر ماه مبارک رمضان در موزه به نمایش درآمدند اما اگر استقبال از این نمایشگاه زیاد باشد، امکان تمدید وجود خواهد داشت.
وی با اعلان اینکه موزه هنرهای معاصر فلسطین در تمامی روزهای سال نمایشگاه دائمی دارد، درباره مبحث نمایشگاه های این موزه اظهار نمود: نمایشگاه های موزه هنرهای معاصر فلسطین به صورت مناسبتی و در زمینه های هنر مقاومت، هنرهای آئینی و دینی، هنر انقلاب اسلامی و هنر قدسی انتخاب و برگزار می گردند.

پوریان همینطور از برگزاری نمایشگاه آتی موزه فلسطین پس از «سنگ صبور» آگاهی داد و اظهار داشت: نمایشگاهی از آثار یک هنرمند طراح گرافیک با رویکرد ۱۵ خرداد و با مشارکت بنیاد شهید برگزار خواهیم کرد.
علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه «سنگ صبور» می توانند تا ۱۱ اردیبهشت، همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به موزه فلسطین واقع در خیابان ولیعصر، خیابان بزرگمهر، خیابان برادران شهید مظفر، شماره ۷۴ رجوع کنند.

منبع: