با انتشار یک یادداشت؛ ارکستر ایرانی سفیر صلح شد

ارکستر ایستگاه به سرپرستی مهدی نوروزی با بیان دفتر بین المللی صلح بعنوان یکی از سفیران این نهاد در کشورمان معرفی گردید.

به گزارش آبنما کار به نقل از امور رسانه ای مجموعه، ارکستر خصوصی «ایستگاه» که سابقه اجراهای زنده با ریچارد کلایدرمن و ناصر چشم آذر در ایران را دارد و کنسرت هایی را نیز در ایران روی صحنه برده است، از طرف دفتر بین المللی صلح (IPD) بعنوان سفیر این مجموعه در کشورمان معرفی گردید.
در بیانیه رسمی ارکستر «ایستگاه» به نقل از سرپرست ارکستر مهدی نوروزی درباره این عضویت، آمده است: ارکستر «ایستگاه» مفتخر است که عضویت خودرا در دفتر صلح جهانی به اطلاع همگان برساند. صلح جهانی همیشه یکی از دغدغه اصلی مجموعه خصوصی ایستگاه بوده و کارهای بسیاری را در امتداد ترویج صلح بوسیله زبان مشترک ملت ها یعنی هنر و برپایه موسیقی، در کارنامه خود به ثبت رسانده است. در نتیجه مذاکرات ارکستر «ایستگاه» با این سازمان که سال هاست در جهت خلع سلاح برای توسعه پایدار و جهانی بدون جنگ قدم برداشته است و چندین نوبل صلح جهانی را نصیب خود کرده است، بر آن شدیم تا منظر متفاوتی از صلح را به جهانیان ارائه نماییم.
مجموعه «ایستگاه» با قابلیت های هنری و ساختاری و جایگاهی که طی سالهای اخیر در حوزه موسیقی و هنر به دست آورده، آمادگی خودرا برای ادامه این مسیر مهم بعنوان سفیر IPB در ایران اعلام می دارد. در این جهت، اتاق فکر مجموعه «ایستگاه» فرصت هایی را شناسایی کرده است که بتواند با جدیت به وظایف خود برای شناساندن فرهنگ و هنر ایرانی به جهانیان عمل کند. ارکستر «ایستگاه» حمایت خودرا از هنرمندان و افراد فعال در حوزه صلح و پروژه های هم راستا اعلام می دارد تا دست به دست هم تصویر واقعی ایران زیبا و مردم صلح طلب ایران را به دنیا معرفی نماییم.»
دفتر بین المللی صلح (به اختصار IPB) در سال ۱۸۹۱ میلادی افتتاح و یکی از قدیمی ترین سازمان های در رابطه با صلح در جهان است. این سازمان در سال ۱۹۱۰ «برای پیوند جوامع صلح در کشورهای گوناگون» برنده جایزه نوبل صلح شد و بعد از آن و تا سال ۲۰۱۲، یازده برنده جایزه صلح نوبل عضو این سازمان بوده اند.