گلیم صوفی فهرج بعد از ۵۰ سال احیا شد

به گزارش آبنما کار کرمان مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فهرج از احیای گلیم صوفی این شهرستان با حمایت مالی خانه صنایع دستی غزاله اطلاع داد.
حمید وحیدزاده ضمن اشاره به حمایت مالی 5 میلیاردریالی بخش خصوصی از صنایع دستی شهرستان فهرج اظهار نمود: خانه صنایع دستی غزاله با مدیریت و حمایت معصومه گیتی طی چهار سال قبل در زمینه تولید، آموزش و توسعه و ترویج صنایع دستی این شهرستان فعالیتهای موثری انجام داده است.
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فهرج ضمن اشاره به راه اندازی خانه صنایع دستی توسط این حامی مالی اضافه کرد: در این خانه که با تعامل و همکاری آموزش و پرورش بوجود آمده فعالیتهای در رابطه با صنایع دستی همچون آموزش، تولید، بسته بندی، برگزاری نمایشگاه دائمی، بازاریابی برای حضور در نمایشگاههای ایرانی و خارجی، عرضه تسهیلات مالی و کمک به احیای رشته های منسوخ شده صنایع دستی انجام می شود.
وی بیان نمود: پشتیبانی از واحدهای گردشگری، ایجاد موزه صنایع دستی و… از دیگر برنامه های مد نظر خانه صنایع دستی غزاله در فهرج خواهد بود.
وحیدزاده تصریح کرد: خوشبختانه همه دستگاههای دولتی شامل فرمانداری، آموزش و پرورش و همینطور شهرداری این منطقه حمایت خوبی از صنعت توریسم و همینطور بخش خصوصی این شهرستان دارند که جای تقدیر دارد.