سومین جایزه سال استیکر به ایستگاه پایانی رسید

آبنما کار: مراسم اختتامیه سومین جایزه سال استیکر عصر سه شنبه 21 دی برگزار و برگزیدگان این دوره از مسابقه معرفی گشتند.

به گزارش آبنما کار به نقل از ستاد خبری جشنواره، مراسم اختتامیه سومین جایزه سال «استیکر» عصر سه شنبه ۲۱ دی با اجرای میثم درویشان پور و با حضور میثم عسگری رییس جشنواره «استیکر»، بهرام عظیمی رییس هیأت داوران، سیدمحمدحسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد، اعضای هیأت داوران و تعدادی از شرکت کنندگان در خانه شعر و ادبیات ایران اجرا شد. سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر جشنواره به سبب کسالت در این مراسم حضور نداشت.
میثم عسگری در ابتدای این مراسم عنوان کرد: خوشحالم که بعد از سه سال تصمیمی که سال ۹۸ گرفته بودیم و ایده های سال ۹۷ به سرانجام رسیده است. سال اول که با مسعود شجاعی طباطبایی و بهرام عظیمی درباره برگزاری چنین جشنواره ای صحبت می کردیم، نگران بودیم که جشنواره استیکر به سبب این که سابقه و تجربه ای در ایران ندارد، به لحاظ کمی و کیفی آثار خوبی ارائه نکند اما به لطف خدا و دوستان توانستیم در این سه سال با رویکرد شخصیت سازی فرهنگی و ایرانی محصولاتی را طراحی نماییم و این محصولات در تمام پیامرسان های داخلی و خارجی کارکرد دارد.
رئیس جشنواره تصریح کرد: بومی سازی امکانات مانند استیکر یا خدمات عمومی و خصوصی در پیامرسان های داخلی هرچند با سختی و دافعه اما درحال شکل گیری است. فکر می کنم مسئولان و نهادهای ما نیز باید در این عرصه تصمیمات بزرگ بگیرند و و حمایت کنند. من به جرأت می توانم بگویم تا حالا تمام حمایت های دولتی یا در کلام بوده است یا در کاغذ و این حمایت ها باید عملی شود.
عسگری در آخر اظهار نمود: از تمام کسانی که ما را در برگزاری این جشنواره حمایت کردند، تشکر می کنم و امیدوار هستم بتوانیم این رویداد را بصورت سالانه برگزار نماییم هرچند که امکان دارد در آینده تبدیل به دوسالانه شود. سیدمحمدحسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد بعنوان دومین سخنران این مراسم اظهار داشت: این جشنواره و بطور کلی این نوع جشنواره ها باید در کشور مورد توجه جدی قرار گیرند. عزیزانی که این جشنواره را برگزار کردند به اهمیت استیکر واقفند و استیکر در ارتباطات امروزه ما بسیار نقش مهمی دارد و قسمتی از محاورات ما بوسیله استیکر انجام می شود.
وی در ادامه درباره علت این که اراضی عباس آباد به پشتیبانی از این رویداد هنری پرداخت، توضیح داد: ما در شرکت نوسازی عباس آباد تا جایی که بتوانیم از دید شتاب دهنده هر کمکی برای پویایی این عرصه و عرصه های مرتبط انجام خواهیم داد. اراضی عباس آباد عضو سازمان جهانی گردشگریست و کسانی که در حوزه های هنری فعالیت می نمایند، می توانند از این امکانات بعنوان یک مجموعه بین المللی و معرفی آن استفاده کنند. بعنوان مثال پل طبیعت چهار جایزه بین المللی در حوزه طراحی و معماری دارد و هنرمندان می توانند دراین زمینه ها روی عباس آباد حساب باز کنند.
حجازی در آخر تصریح کرد: من فکر می کنم هنرمندان نسبت به کشور و مؤلفه های فرهنگی خود عرق ملی دارند و این که استیکرها در حوزه فرهنگی چیزی را بومی سازی کنند، یک حرکت رو به جلو است و ما نیز علاقه داریم از این مساله حمایت نماییم.
خروجی جایزه «استیکر» کل مردم را درگیر می کند
بهرام عظیمی رییس هیأت داوران جایزه سال «استیکر» طی سخنانی عنوان کرد: خاصیت جشنواره «استیکر» این است که نسبت به جشنواره های مختلفی که در ایران برگزار می شود، خاص است، برای اینکه برگزارکنندگان آن کسانی هستند که سال ها با هم کار کرده اند و دغدغه کار فرهنگی دارند. از خاصیت های جشنواره «استیکر» این است که خروجی آن کل مردم را درگیر می کند و محصولاتش برای تمام مردم قابل استفاده می باشد.
عظیمی در آخر درباره داوری آثار خطاب به شرکت کنندگان حاضر تشریح کرد: ممکنست شما که اینجا نشسته اید و اکثراً هم جوان هستید، اگر برنده نشوید داوری را زیر سوال ببرید اما مطمئن باشید که ما در هیأت داوران بدون هیچ چشمداشت و سوگیری آثار را داوری کردیم. گاهی ممکنست یک اثر جزییات زیادی داشته باشد اما اثر ساده تر جایزه بگیرد، برای اینکه این استیکرها مقرر است در ابعاد کوچک و روی صفحه موبایل دیده شوند.
در بخش بعدی این مراسم برگزیدگان سومین جایزه سال استیکر به شرح زیر عرضه شدند و جوایز خودرا دریافت نمودند.
جایزه ویژه خانه شعر و ادبیات به شیوا گل محمدی اهدا شد.
برگزیدگان بخش اراضی عباس آباد
در بخش ویژه اراضی عباس آباد هیأت داوران هیچیک از شرکت کنندگان را حائز رتبه سوم ندانستند.
جایزه نفر دوم این بخش به علی آهنگر اهدا شد.
جایزه نفر اول این بخش به پوریا عبدلی تعلق گرفت.
برندگان بخش ایران خودرو
هیأت داوران هیچ یک از شرکت کنندگان را حائز رتبه سوم ندانستند.
جایزه نفر دوم به بهرنگ جدی اهدا شد.
جایزه نفر اول به حسین رجب غلامحسینی تعلق گرفت.
برگزیدگان بخش شخصیت های ادبی و سینمایی
جایزه نفر سوم در این بخش به سمانه شجاعی اهدا شد.
جایزه نفر دوم این بخش به فریناز سلیمانی تعلق گرفت.
جایزه نفر اول در این بخش به محمود نظری اعطا شد.
برگزیدگان بخش استیکر ایرانی
جایزه نفر سوم در این بخش به طاهر شعبانی اهدا شد.
جایزه نفر دوم در این بخش به سارا نیک فروز تعلق گرفت.
جایزه نفر اول در این بخش به حسین زارعی تقدیم. این هنرمند در دومین دوره جایزه سال استیکر نیز موفق به دریافت رتبه اول این بخش شده بود.

منبع: