پاییز ۲۰۲۲ چشم انداز مصر برای احیای گردشگری

دولت مصر پاییز سال آینده میلادی را بعنوان زمان بازگشت به شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا برای صنعت گردشگری این کشور پیش بینی کرده است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا و به نقل از عرب نیوز، «خالد العنانی» وزیر آثار باستانی و گردشگری مصری اعلام نمود گردشگری مصر تا پاییز ۲۰۲۲ به شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا بازخواهد گشت.
وزیر آثار باستانی و گردشگری مصر معتقد می باشد بازگشت گردشگری مصر به شرایط پیشین با کمک برنامه های واکسیناسیون کشور و تلاش مسئولان برای توسعه دادن محوطه های دیرینه شناسی اطراف دریای سرخ و مناطق جنوب «سینا» محقق خواهد شد.
بگفته «العنانی» در سه ماه پایانی ۲۰۲۰، مصر ماهانه بین ۲۷۰ هزار تا ۲۹۰ هزار توریست جذب کرده است.
گردشگری یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی مصر محسوب می شود. در سال ۲۰۲۰ بخش گردشگری این کشور چهار میلیارد دلار سود ایجاد کرد؛ این درحالی است که سود حاصل از بخش گردشگری این کشور در سال ۲۰۱۹، ۱۳.۳ میلیارد دلار اعلام شده بود.
سال قبل در مجموع حدود ۳.۵ میلیون توریست از این کشور بازدید کردند؛ این درحالی است که در سال ۲۰۱۹ آمار سالانه بازدید از مصر ۱۳ میلیون نفر به ثبت رسیده بود.
در اوایل سال ۲۰۲۰ انتظار می رفت مصر میزبان بیش از ۱۴ میلیون توریست باشد. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ و قبل از شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت هایی برای گردشگری دو میلیون توریست از مصر بازدید کردند.
بگفته مشاور و سخنگوی وزارت گردشگری مصر، این کشور از جولای گذشته تا اوایل ۲۰۲۱ حدود یک میلیون توریست جذب کرده است و اگرچه این رقم بزرگی نیست اما می تواند در شروع روند آرام احیای گردشگری موثر باشد.