به یاد محمدرضا شجریان؛ سومین اثر پروژه همساز منتشر گردید

آبنما کار: سومین قطعه از پروژه موسیقایی همساز با همنوازی نوازندگان سازهای کوبه ای گروه موسیقی شهناز به یاد محمدرضا شجریان خواننده فقید موسیقی ایرانی منتشر گردید.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، گام سوم از اجرای پروژه «همساز» با همنوازی تنبک و دف و با نوازندگی حمید قنبری و حسین رضایی نیا تنظیم و منتشر گردید. این دو هنرمند بعنوان نوازندگان سازهای کوبه ای در گروه موسیقی شهناز فعالیت داشته اند که سومین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» به تجدید خاطره اجراهای این گروه موسیقی و پاسداشت یاد و خاطره استاد محمدرضا شجریان اختصاص دارد.
پروژه موسیقایی «همساز» ایده ای برای جایگزینی رفاقت ها به جای رقابت ها و همینطور توسعه همدلی و هم اندیشی و صمیمیت در راه همنوازی های موسیقایی است که توسط حمید قنبری، کارشناس و پژوهشگر موسیقی پیشنهاد و اجرا شد.
تا کنون دو قطعه از این پروژه با حضور و نوازندگی حمید قنبری با پژمان حدادی و وحید اسداللهی با سازهای تنبک و ناقاره در چارچوب کلیپ های کوتاه تصویری در فضای مجازی انتشار یافته است.
گروه موسیقی شهناز متشکل از نوازندگان جوان، در سال ۱۳۸۷ توسط استاد محمدرضا شجریان بنیان نهاده شد و سرپرستی نوازندگان گروه را مجید درخشانی به عهده داشت. حمید قنبری و حسین رضایی نیا بعنوان نوازندگان تنبک، دف و دایره با گروه شهناز همراه بوده اند.
این گروه در حدود ۷ سال، کنسرتهای گوناگونی را در سرتاسر جهان اجرا کردند و در حقیقت آخرین اجراهای رسمی استاد شجریان با نامهای رندان مست و مرغ خوشخوان همراه با این گروه انجام شد. استاد شجریان در آخرین اجرای خود همراه گروه شهناز در فستیوال قونیه به روی صحنه رفت.