توسط انتشارات حرفه هنرمند عکس به مثابه هنر معاصر منتشر گردید

به گزارش آبنما کار عکس به مثابه هنر معاصر نوشته خانم شارلوت کاتن (نویسنده و کیوریتور انگلیسی) و ترجمه کیارنگ علایی توسط انتشارات حرفه هنرمند منتشر گردید.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، انتشارات حرفه هنرمند کتاب «عکس به مثابه هنر معاصر» نوشته خانم شارلوت کاتن (نویسنده و کیوریتور انگلیسی) و ترجمه کیارنگ علایی را در قطع رقعی، به شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، ۱۸۴ صفحه و قیمت ۵۸ هزار تومان منتشر نمود.
کتاب «عکس به مثابه هنر معاصر» در ۱۸۴ صفحه، ۷ فصل و ۱ ضمیمه رنگی به موضوعاتی چون: اصول زیبایی شناسی ددپن، داستان سرایی در عکاسی، چیدمان های میکس مدیا، دستکاری در طبیعت، رویکردهای برخاسته از هنر مفهومی، روایت های زندگی خانوادگی در عکس ها، کارکرد عکاسی فاین آرت در دوران معاصر و تغییر موضع عکاسی از اوایل دهه ۱۹۷۰ به این سو می پردازد.
کیارنگ علایی در بخشی از مقدمه کتاب نوشته است: «امروز عکاسی صرفا در قامت نمادی برای بقا و یا روایت افرادی که داستان زندگی شأن، منحصر به فرد است، قد علم نمی نماید. امروز عکس ها تلاش می کنند برداشت ما را از زندگی تغییر دهند، آگاهی و شناخت ما را از عکس به چالش بکشند، آنها بیشتر از هر چیز شبیه فیلمهای با آخر بازند، که تکلیف ما را با خود یکسره نمی کنند و جهان شأن، سرسختانه در ذهن ما ادامه و قوام می یابد. به اینها اضافه کنید روش های نوین ورود عکس به هنر معاصر در قامت محصولی کنایه آمیز را که روایت های جدیدی را از این هنر می سازد.»
کیارنگ علایی، عکاس، نویسنده، مترجم و فیلمساز است و «عکس به مثابه هنر معاصر» هفدهمین کتاب انتشار یافته اوست. عناوین بعضی از کتاب های وی به این شرح است: مجموعه داستان های کوتاه «باد در یک خیابان مستقیم»، «شفا در بین ما نفس می کشد» و «طبیعت زنده چند بانو» و مجموعه تصاویر «یک شرجی آرام»، «جایی دورتر»، «پرده دوم اتفاق»، «حتی وقتی نمی دانیم»، «نیمه تراوا» و «وضعیت چهارم».
علایی برنده جوایز بین المللی گوناگونی از جشنواره های داکینوی رمانی، برنوی چک، ابنزه اتریش، اتحادیه فیلمسازان آماتور جهان، ملل اتریش، کومانوا مقدونیه، ویژن فنلاند و… است و سال قبل به خاطر تلاش ها و خدمات شایان توجهش در حوزه عکاسی، نشان خدمت دریافت کرد. مجموعه های وی در این سال ها در فرانسه، آلمان و فنلاند به روی دیوار رفته اند.

منبع: