مدیر دفتر موسیقی با مهر مطرح کرد؛ نقاط اوج کارنامه مرحوم راغب در همراهی با تحولات اجتماعی و مردم

مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به پیشینه پرارزش فعالیتهای موسیقایی مرحوم احمدعلی راغب از وی بعنوان یکی از هنرمندان مهم موسیقی بعد از پیروزی انقلاب یاد کرد.

محمد اله یاری مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت به درگذشت احمدعلی راغب استاد موسیقی ایرانی و خالق ملودی های ماندگار آثار موسیقایی با مضامین انقلابی توضیح داد: زنده یاد راغب همچون هنرمندانی بودند که هم در عرصه آهنگسازی، هم نوازندگی و هم نویسندگی همچون هنرمندان شناخته شده ای هستند که چه در سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و چه در سالهای بعد از انقلاب نقش موثری در حفظ و اشاعه موسیقی ایران داشت.
وی اضافه کرد: بطور حتم آثار و فعالیتهای شاخصی مرحوم راغب در توسعه و ترویج موسیقی محلی بخصوص موسیقی اقوام گیلان و همکاری او با هنرمندان شاخص این اثر دربرگیرنده خلق آثاری شد که امروزه خیلی از آنها آثار شاخصی در این چارچوب به حساب می آیند. او علاوه بر فعالیت موثر در این حوزه در حرفه نویسندگی و پژوهش هم فعالیتهای شاخصی داشت که حضور در مجموعه «فرهنگ عامه ایرانیان» یکی از مهم ترین دستاوردهای آن است.
مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در رویداد ۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۵۷ هم مرحوم راغب در کنار هنرمندان شاخص دیگری چون جناب حمید شاهنگیان زحمات زیادی را کشید تا این واقعه با ابزار هنر و موسیقی در ذهن مخاطبان به شکل موثرتری معرفی شود. این هنرمند بعد از این واقعه بود که در جریان فعالیتهای انقلابی مردم و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آثار ماندگاری را خلق کرد که هنوز هم جزو بهترین آثار این عرصه معرفی می گردند. وی در این چارچوب بود که با آهنگسازی روی اشعار بزرگانی چون مشفق کاشانی، حمید سبزواری و محمد علی معلم کارهای ارزشمندی را تولید کرد که هنوز هم ماندگارند.
اله یاری ضمن اشاره به دیگر سوابق مدیریتی و هنری مرحوم راغب در ادوار مختلف اظهار نمود: اساسا فعالیتهای مرحوم راغب در روزهای دفاع مقدس و ساخت قطعات در رابطه با جنگ تحمیلی و همکاری هایی که در این حوزه داشت سرمنشا خدمات موثر و قابل توجهی شد که می تواند جزو آثار شاخص موسیقی در کشورمان محسوب شود.
وی در انتها اظهار داشت: اگر نگاهی به کارنامه پربار فعالیتهای مرحوم راغب بیندازیم می بینیم که در هر مقطعی ما شاهد نقاط اوجی هستیم که همراه با تحولات اجتماعی و مردم منجر به تولید آثار ماندگاری شد که امروز می توانیم از آنها بعنوان مهم ترین آثار موسیقایی در حوزه های در رابطه با انقلاب اسلامی نام ببریم. بنده به سهم خود درگذشت این هنرمند شریف موسیقی کشورمان را تسلیت گفته و برای بازماندگان آرزومند سلامتی و صبر هستم.

منبع: