آغاز عملیات بازسازی عمارت تاریخی باغشمال تا ۳ هفته آینده

به گزارش آبنما کار آذربایجان شرقی شهردار تبریز اظهار داشت: با اقدامات انجام شده، عملیات اجرایی بازسازی عمارت تاریخی باغشمال تا سه هفته آینده شروع می شود.
ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از پارک باغشمال، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تداوم عملیات راه اندازی پارک باغشمال، اعلام نمود: نقشه های زیرساختی پروژه باغشمال آماده بوده و عملیات اجرایی بخش های مختلف شروع شده است.

وی اضافه کرد: در ساخت و نصب نیمکت ها، پایه چراغ ها و آبخوری ها از مصالح متفاوت و ویژه همچون قطعات سنگی استفاده می شود.

وی درباب بازسازی عمارت تاریخی باغشمال در این پارک، تصریح کرد: تحویل نقشه اجرایی و انتخاب پیمانکار این ساختمان هفته آینده انجام می شود تا در ادامه بتوانیم طی دو، سه هفته آینده عملیات اجرایی این ساختمان را شروع نماییم.

شهین باهر افزود: طی بازدیدی که از پارک باغشمال داشتیم، انتخاب مصالح و نحوه اجرا بررسی گردید.

وی با بیان این که قسمتی از دیوار حد جنوبی پارک به خاطر پل ارتش جابجا و عقب کشی شده است، اظهار داشت: موضوع نخاله برداری و آماده سازی سالن ها در حال انجام می باشد و با بازدید هفته به هفته و مستمر تلاش داریم تا به زودی راه اندازی این پارک را تمام نماییم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی ادامه داد: موضوع زیرساخت ها در پارک باغشمال رو به پایان است و اهتمام می نماییم به زودی وارد فاز اجرایی شده و عملیات اجرایی مسیرها و پیاده روها را نیز شروع نماییم.

شهردار تبریز درباب جابجایی برخی از درختان این پارک، اظهار داشت: درختان حد جنوبی جابه جا شده و در خود پارک باغشمال کاشت شده است.

منبع: