مرمت اضطراری گنبدهای بازار دوه چی تبریز

آذربایجان شرقی مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز از مرمت اضطراری گنبدهای بازار دَوه چی (شتربان) اطلاع داد.
حسین اسمعیلی سنگری با بیان این خبر، اظهار داشت: بازار سرپوشیده ی تبریز، سند باشکوه فرهنگ، هنر، تاریخ و اقتصاد آذربایجان است که با عنایت به چنین جایگاهی مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی همواره در اولویتهای کاری پایگاه جهانی بازار و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه مرمت بخشهای در معرض صدمه و نیازمند استقامت بخشی بازار جهانی تبریز به طور مداوم در حال اجرا می باشد، اظهار نمود: با عنایت به این که گنبدهای این بازار نیازمند رسیدگی و استقامت بخشی بود، از اسفندماه سال 98 پروژه مرمت اضطراری گنبدهای مذکور توسط پایگاه جهانی بازار تبریز آغاز و تا آخر سال 99 تداوم خواهد داشت.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز، با اشاره به اقدامات انجام شده در این مرحله از مرمت اضطراری گنبدهای بازار دَوه چی، اظهار داشت: طی شش ماه گذشته اقداماتی نظیر سبک سازی و برداشتن طاق ها و گنبدهای پوسیده، بازسازی مجدد آنها و اجرای زیرسازی جهت عایق کاری گنبدها انجام شده است.
اسمعیلی در خاتمه اظهار داشت: این مرحله از مرمت اضطراری گنبدهای بازار دَوه چی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در حال اجرا می باشد و تا آخر سال جاری ادامه خواهد داشت.

منبع: