تحقق نیمی از رشد اقتصادی هدف گذاری شده صنعت توریسم در سمنان

به گزارش آبنما کار، سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار داشت: بیشتر از ۵۰ درصد رشد اقتصادی پیشبینی شده اداره کل میراث فرهنگی استان در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محقق شد.
امیر کرم زاده ۱۴آذرماه در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان، میزان سهم بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رشد اقتصادی استان را ۶.۷۴ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تابحال نیمی از این رشد محقق شده و درحال نهایی شدن است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اضافه کرد: آموزش، توسعه بازاریابی، معرفی استان، افزایش تأسیسات گردشگری و ایجاد اشتغال نقش مؤثری در رشد و رونق گردشگری استان دارد.
کرم زاده شرکت در نمایشگاه های بین المللی، برگزاری جشنواره ها و رویدادها، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و… را از برنامه های این اداره کل اعلام نمود و اظهار داشت: برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های صنایع دستی در ایجاد نشاط اجتماعی تأثیرگذار است.
استاندار سمنان هم اظهار داشت: فرصت ها و پتانسیل های گردشگری استان در نمایشگاه محصولات و صنایع دستی با حضور ۱۲ استان ارائه شد که اقدامی بسیار پرارزش بود.
سید محمدرضا هاشمی بابیان این که استان سمنان از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است، اضافه کرد: از فرصت تردد و حضور سالانه بیشتر از ۱۵ میلیون مسافر در استان سمنان باید برای تحقق رونق و رشد اقتصادی به بهترین شکل ممکن استفاده گردد.
استاندار سمنان یکی از فرصت های اثرگذار بر رشد اقتصادی را گردشگری و صنایع دستی دانست، اظهار داشت: توجه به امر گردشگری برای تحقق رونق اقتصادی در سطح استان مدنظر قرار دارد.
هاشمی اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی و تقویت و پشتیبانی از این هنر در سطح استان هم لازم است تا حمایت ویژه از این قشر با تاکید بر تسهیل در امر فروش محصولات در دستور کار باشد.

منبع: