حراج پشته های علف مشهور مونه

به گزارش آبنما کار، یکی از تابلوهای نقاشی با مبحث پشته های علف خشک اثر «کلود مونه»، نقاش نامدار فرانسوی درحالی به مزایده گذاشته خواهد شد که پیشبینی می شود ده ها میلیون دلار چکش بخورد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، «پشته های علف خشک در ژیورنی» (۱۸۹۳)، یک نقاشی از مجموعه نقاشی های پشته های علف خشک، یکی از مشهورترین مجموعه های این هنرمند در ماه میلادی آینده در حراجی «ساتبیز» به مزایده گذاشته خواهد شد و پیشبینی می شود که به قیمتی بیشتر از ۳۰ میلیون دلار به فروش برسد.
«آرت نت» نوشت، حراجی «ساتبیز» با فروش تابلو نقاشی «پشته علف خشک»(۱۸۹۰) در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۱۱۰.۷ دلار به رکورد فروش آثار «مونه» دست یافت. با فروش آن نقاشی رکورد جدیدی برای «مونه» و فروش یک اثر هنری امپرسیونیست در حراجی به ثبت رسید.
حراج نقاشی «پشته های علف خشک در ژیورنی»(۱۸۹۳) مصادف با صد و پنجاهمین سالگرد اولین نمایشگاه امپرسیونیست است که در پانزدهم آوریل سال ۱۸۷۴ میلادی در پاریس برگزار شد.
این نقاشی چندین دهه در مجموعه خصوصی متعلق به یک خانواده آمریکایی نگهداری شد.«دوآیت بلینی»، نقاش منظره این تابلو را در سال ۱۸۹۵ میلادی خرید و آنرا در به موزه هنرهای زیبای بوستون امانت داد.
این اثر «مونه» اولین بار در سال ۱۸۶۶ میلادی در ایالات متحده آمریکا و بعنوان بخشی از نمایشگاه «هنر فرانسوی» در «گالری دربی» واقع در نیویورک به معرض نمایش گذاشته شد.
علاوه بر «پشته های علف خشک در ژیورنی»(۱۸۹۳)، چندین نقاشی دیگر در ارتباط با همان دوره در حراجی پیش رو عرضه خواهد شد که همچون آنها به Bennecourt (۱۸۸۷) میتوان اشاره نمود که ارزش آن حدود هشت میلیون دلار ارزیابی شده است.
همینطور نقاشی «مسابقه گاوها»(۱۹۰۱) اثر «پابلو پیکاسو» با قیمت تخمینی هفت میلیون دلار در حراجی عرضه خواهد شد. این نقاشی آخرین بار در سال ۲۰۰۳ در بازار هنر به فروش گذاشته شده بود.
علاوه بر این یک تابلو نقاشی منظره اثر «کامی پیسارو» با قیمت تخمینی ۳.۵ میلیون دلار به مزایده گذاشته می شود.
حراجی کریستیز هم در بهار جاری نقاشی «آسیاب لمیز»(۱۸۸۸) را از مجموعه «موزه هنر نلسون اتکینز» به مزایده خواهد گذاشت و پیشبینی می شود که مابین ۱۸ الی ۲۵ میلیون دلار فروخته شود.
«کلود مونه» یکی از پرآوازه ترین هنرمندان جهان است. آثار او مظهر جنبش محبوب «امپرسیونسیم» محسوب می شوند. «امپرسیونیسم » در حوالی ۱۸۶۰ میلادی در فضای شهری و صنعتی پاریس شکل گرفت. نقاشان امپرسیونیست همچون «مونه» بر ثبت لحظات گذرا تمرکز داشتند. این گروه از نقاشان تلاش می کردند تغییرات نور و رنگ در ساعات و آب و هوای مختلف را به تصویر بکشند. هدف در واقع به تصویر کشیدن یک لحظه مشخص بود. با در نظر گرفتن تمامی این خصوصیت ها مجموعه «نیلوفرهای آبی» این هنرمند شاهکار امپرسیونسیت به حساب می آید. مجموعه «نیلوفرهای آبی» مونه بزرگترین مجموعه این هنرمند به حساب می آید.

منبع: