بیست و چهارم آبان؛ تک نوازان نوجوان در برج آزادی تهران چه می کردند؟

به گزارش آبنما کار، پنجمین روز از پنجمین دوره جشنواره موسیقی امیرجاهد روز چهارشنبه ۲۴ آبان در برج آزادی تهران با برگزاری بخش تکنوازی پیش روی مخاطبان و هیات داوران قرار گرفت.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی جشنواره، پنجمین روز از برگزاری جشنواره موسیقی «امیرجاهد»، به تک نوازی سازهای کلاسیک ایرانی، پاپ و کلاسیک غربی اختصاص داشت و شرکت کنندگان در مقابل هیات داوران به هنرنمایی پرداختند.
بخش اول با تک نوازی پیانو آغاز و در ادامه اجرای سازهای گیتار، ویولن، فلوت در قسمت کلاسیک غربی و سه تار، سنتور، تمبک، دف، قانون در قسمت کلاسیک ایرانی و کیبورد در قسمت پاپ برگزار شد و در آخر هم شرکت کنندگان در قسمت «آواز» اجراهای خویش را به صحنه بردند.
علی تحریری از اعضای هیات داوران در مورد اجراهای روز پنجم اظهار داشت: برخی اجراها از استانداردهای بالایی برخوردار بودند. خوشبختانه اجراهای خوبی را شاهد بودیم. زمان من، آموزش موسیقی خیلی سخت بود، اما هم اکنون امکانات و شرایط برای یادگیری جوانان بیشتر از قبل فراهم گشته است و همین موضوع، سبب پیشرفت موسیقی کشور شده است. ازاین رو باید تا جای ممکن در حوزه موسیقی، آموزش اصولی و حفظ آرمان های ساده موسیقی را مدّ نظر قرار دهیم.
مهدی مساح بیدگلی، دبیر اجرایی جشنواره «امیرجاهد»، هم در مورد اجراهای روز پنجم جشنواره اظهار داشت: هیات داوران زحمات بسیار زیادی کشیدند تا پنجمین دوره جشنواره هم به نحو احسن برگزار گردد. خوشحالم که استادان بزرگوارِ کشور سال جاری هم همچون سالهای گذشته در کنارمان بودند و با توجه به این عزیزان، اتفاقات بسیار خوبی در این جشنواره رقم خورد.
چهارمین و پنجمین دوره جشنواره موسیقی «امیرجاهد» به همت خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، خانه موسیقی ایران و برج آزادی با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۱ تا ۲۶ آبان در سالن برج آزادی تهران، خانه موزه استاد امیرجاهد، و سرای ابوذر درحال برگزاری است.
این جشنواره در قسمت های تک نوازی، دونوازی، اجرای گروهی، پژوهش، و بخش ویژه استعدادهای درخشان در گونه های مختلف همچون موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی نواحی ایران، کوبه ای، کلاسیک غربی، و پاپ و در رده های سنی «الف» (۹ تا ۱۱ سال)، رده سنی «ب» (۱۲ تا ۱۵ سال)، رده سنی «ج» (۱۶ تا ۱۸ سال)، رده سنی «د» (۱۹ تا ۳۵ سال) و رده سنی «ه» (۳۶ سال به بالا) هر ساله برگزار می گردد.

منبع: