نمایش آثار برگزیده دوسالانه ملی خوشنویسی هل اتی در کاشان

به گزارش آبنما کار، اصفهان رئیس انجمن خوشنویسان کاشان از نمایش همگانی آثار برگزیدگان پنجمین دوسالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» در گالری مایا این شهر به مدت یک هفته اطلاع داد.
احمد خوشحساب در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: جشنواره پنجم، با داوری ۱۰۲ اثر از هنرمندان خوشنویس ۱۹ استان کشور در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث به پایان رسید.
وی ادامه داد: هیئت داوران در رشته نستعلیق شامل علی اشرف صندوق آبادی، میرحیدر موسوی و سعید کاظمی با رای خود، حامد فقیهی و مصطفی عابدینی هر دو از قم را بعنوان نفرات اول و دوم انتخاب و جایزه نفر سوم را به مهران قاسمی از کرمان و حکیمه پوریزدان پرست از قم اختصاص دادند.
رئیس انجمن خوشنویسان کاشان خاطرنشان کرد: آثار رشته خط شکسته توسط میثم سلطانی و احمدخوش حساب داوری شد که جایزه نفر اول به زهرا عظیمی از اراک و جایزه دوم به صورت مشترک به مجتبی رحم دار از فسا و مهدی حاتمی از الیگودرز رسید و ایمان وکیلی از اصفهان و مهران رحیمی از تبریز هم به صورت مشترک صاحب جایزه سوم شدند.
خوشحساب اظهار داشت: بر مبنای رای احمد عبدالرضایی و علی رضائیان، داوران رشته خط نسخ و ثلث، سحر فرید از قم، علیرضا یوسفی از کاشان و امیر پژمان از استهبان بعنوان نفرات اول تا سوم رشته نسخ و مجید جدیدی از اراک، سعید رابحی از اهواز و ستار ولی نژاد از خرم آباد رتبه های اول تا سوم رشته ثلث را به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: در پنجمین دوسالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» یک کودک ۷ ساله و سه خوشنویس نوجوان شرکت کرده و صاحب رتبه های برتر جشنواره شدند.
رئیس انجمن خوشنویسان کاشان خاطرنشان کرد: خواهران ادبی از شهرستان قوچان شگفتی سازان این جشنواره بودند. ریحانه ادبی که ۱۱ سال دارد، توانسته قرآن را به صورت کامل کتابت کند و حنانه ادبی در حالیکه هفت سال سن دارد، همراه با خواهرش در رشته نسخ، جایزه بخش تقدیر را به دست آوردند.
خوشحساب اظهار نمود: جایزه سوم بخش نستعلیق به مهران قاسمی از شهر کرمان رسید که فقط ۱۶ سال سن دارد، اما با هنرمندی و خلاقیت خود توانست جایزه یک رویداد ملی را به دست آورد که یک افتخار برای جامعه هنری است و می تواند برای نسل جوان و نوجوان ایران، الگو باشد.
وی ادامه داد: وحید تک و حمیدرضا کریمی در قسمت نستعلیق، خانم ارزن دریانی از قم و محمد جعفری از تهران در قسمت شکسته نستعلیق، علی حدادی از گنبدکاوس در قسمت نسخ و نظیر کوثری از ورامین در قسمت ثلث، شایسته تقدیر شناخته شدند.
خوشحساب اظهار داشت: فکر و اندیشه برای تعالی ارزش های دینی شکل می گیرد که در جامعه امروز کمتر به آن پرداخته است و توسعه فرهنگ عمومی، نیازمند تجدید نظرهای اساسی و تغییر رویکردها هستیم که جشنواره «هل اتی» نقطه عطفی در انجام کارهای فرهنگی مؤثر از جانب نهادهای شهرستان کاشان است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، این رویداد هنری برگرفته از آیه نخست سوره انسان و بر پایه قرآن و عترت، ایثار و شهادت و گفتمان انقلاب اسلامی با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، انجمن خوشنویسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود و اولین دوره این جشنواره در سال ۱۳۸۶ برگزار شد.

منبع: