تعزیه خانه مهر -مجلس پنجم؛ قاسم(ع) چگونه رضایت عمو را گرفت؟

به گزارش آبنما کار، در پنجمین مجلس از تعزیه خانه مهر، قسمت اول تعزیه حضرت قاسم(ع) با سرپرستی و تعزیه خوانی احمد عزیزی منتشر می شود.
دریافت 79 MB به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، همواره با آغاز ماه محرم شاهد برگزاری مجالس تعزیه در نقاط مختلف کشور هستیم که علاقه مندان بسیاری دارد. گروههای تعزیه خوان در این ایام و در مقاطع مختلف زمانی به اجرای مجالس تعزیه می پردازند.
در گروه هنر خبرگزاری و با آغاز ماه محرم، تصمیم بر این شد که در دهه اول این ماه قسمتهایی از مجالس تعزیه برگزار شده در سالهای گذشته منتشر شود.
از این رو احمد عزیزی تعزیه خوان با سابقه تصاویری از مجالس تعزیه ای را که پیش از این برگزار کرده در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد.
این مجالس تعزیه در چارچوب طرح «تعزیه خانه مهر» منتشر می شود و پنجمین مجلس «تعزیه خانه» اختصاص به بخش اول مجلس تعزیه «حضرت قاسم (ع)» دارد.
قاسم ابن حسن ابن علی ابن ابی طالب نوجوان ۱۳ ساله برادرزاده امام حسین (ع) است که در روز عاشورا به یاری عموی خود می رود و قصد حضور در میدان و نبرد ضد اشقیا را دارد. سیدالشهدا (ع) در ابتدا به او اجازه حضور در میدان را نمی دهد ولی در نهایت با جلب رضایت عمو، قاسم ابن حسن (ع) راهی میدان مبارزه می شود.
در مجلس تعزیه «حضرت قاسم (ع)» که توسط گروه تعزیه سیدالشهدا (ع) با سرپرستی احمد عزیزی، سال ۸۸ در حسینه شوفرها برگزار شد، ابوالفضل گل محمدی شبیه حضرت قاسم (ع)، احمد عزیزی شبیه امام حسین (ع)، خلیل رضایی شبیه مادر قاسم (ع)، قاسم تسبیحی شبیه ام لیلا، یوسف عزیزی شبیه مبارزخوان و پسر ازرق، محمد سیف شبیه پسر ازرق، محمد ناصری شبیه پسر ازرق، سعید اصغری شبیه پسر ازرق، حمید سیف شبیه عبدالله، مرتضی صفاریان شبیه ازرق، رضا لنکرانی شبیه ابن سعد، حمید حیدری شبیه شمر هستند.
عکس از فرزانه چخماق ساز است.

منبع: