تخریب خانه تاریخی حاجی شکری در اصفهان

آبنما کار: اصفهان خانه تاریخی حاجی شکری که در کوی محله نو و بین دو خانه ثبت ملی شده «حاج مصورالملکی» و «طوسی زاده» قرار دارد، اکنون درحال تخریب است.

یکی از فعالان میراث فرهنگی و تاریخی اصفهان با بیان این خبر به ایسنا اظهار داشت: اکنون خانه تاریخی حاجی شکری توسط مالک آن و با بهره گیری از لودر درحال تخریب کامل است. بااینکه خانه تاریخی حاجی شکری در لیست میراث ملی به ثبت نرسیده، اما واجد ارزش تاریخی است و در بافت تاریخیِ ستاره دار و باارزش اصفهان و بین دو خانه ثبت شده ملی «حاج مصورالملکی» و «طوسی زاده» قرار گرفته است.

او افزود: تاق های خانه تاریخی حاجی شکری نیز تا سال ۱۳۹۵ سالم بود که ظاهرا به بهانه ورود دزد و معتاد به مِلک، تاق های آن تخریب شد تا به صورتی از ثبت آن در لیست میراث ملی جلوگیری شود و مقدمات تخریب کامل و ساخت و ساز آن برقرار شد. مالک در سالهای بعد نیز چندبار نسبت به تخریب کامل خانه تاریخی حاجی شکری اقدام نمود که با پیگیری های مکرر فعالان میراث فرهنگی و اطلاع رسانی به یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان، جلوی تخریب خانه گرفته شده بود.

به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، اکنون سرهنگ علی بابایی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان ضمن اطلاع از این موضوع، به ایسنا اعلام نمود: سریعاً نیروها به محل اعزام خواهند شد.

منبع: