هم نشینی با بزرگان موسیقی؛ آلبومی تازه از آهنگسازی که تمام نمی شود

آبنما کار: آبنما کار: می جادو عنوان یکی از آثار تازه منتشرشده در پروسه عرضه محصولات موسیقایی است که در قالب اجرای آثار جاودانه مرحوم همایون خرم با صدای علیرضا فریدون پور در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، مجموعه موسیقایی «می جادو» عنوان یکی از آثار جدید حوزه موسیقی ایرانی است که بتازگی با بهره گیری از آثار جاودانه مرحوم همایون خرم از آهنگسازان جریان ساز موسیقی کشورمان با صدای علیرضا فریدونپور انتشار یافته است.
«چراغ بی فروغ» با شعربهادریگانه و تنظیم شهرام توکلی، «آواز ماهور» با شعر رهی معیری و نوازندگی تار امیرحسین رضا، «سرود عشق» با شعر بیژن ترقی و تنظیم شهرام توکلی، «یارم گره بر مو زده» با شعری از بیژن ترقی و تنظیم شهرام توکلی، «از دیده یارم» با شعری از رهی معیری و تنظیم علی اکبر قربانی، «آواز اصفهان» با شعری از رهی معیری، «ای نکرده وفا» با شعری از بیژن ترقی و تنظیم علی اکبر قربانی و «برآسمان» با شعری از بیژن ترقی و تنظیم علی اکبرقربانی آثاری هستند که در این پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.
علی جعفری پویان – نیما زاهدی – میلاد عالمی نوازندگان ویولن، داود منادی و مهرداد عالمی نوازنده ویولنسل، شهرام رکوعی نوازنده فلوت، محمد حسین پورمعین نوازنده کلارینت، پورنگ پورشیرازی نوازنده کنترباس، سهراب برهمندی و دانیال جورابچی نوازندگان ویولا، صادق نوری ضبط آواز، پرهام عرب (موسسه راد نواندیش) گرافیک گروه اجرائی این آلبوم را می سازند.
رضا خرم فرزند زنده یاد همایون خرم درباره ی این اثر به خوانندگی علیرضا فریدونپور نوشته است:
دوست خوب و هنرمندم آقای علیرضا فریدونپور عزیز در فروردین ماه سال ۱۳۵۱ درکرج متولد شد و به سبب علاقه به موسیقی و خصوصاً آواز از سال ۱۳۶۴ به فراگیری آواز پرداخت. از همان کودکی و نوجوانی موسیقی باارزش ایرانی و به ویژه، برنامه گل ها نظر او را به شدت جلب کرد و فراوان گوش می داد و به سبب علاقه به آواز ایرانی فارغ از تصانیف توجه ویژه به آوازها داشت. آزاد اندیشی این هنرمند و توجه به تمام آوازخوان های مطرح و نداشتم تعصب بی جا، زمینه را برای تعالی او فراهم آورد.
غلامحسین بنان و منوچهر همایون پور تاثیر به سزایی در علیرضای جوان داشتند و نیزاستادانی چون ادیب خوانساری، حسین قوامی، جنال وفایی، عبدالوهاب شهیدی، محمودی خوانساری، محمدرضا شجریان، اکبرگلپایگانی، ایرج و…

علیرضا فریدونپور بسیار متاثر از آواز محمودی خوانساری شد، لطافت و ملاحت این هنرمند بهادار الگویی بود برای علیرضای جوان. به تدریج از سال ۷۰ چند اجرای رسمی داشت و کار را حرفه ای تر دنبا کرد اما در همین دهه ۷۰ توفیق بزرگ و منحصر به فردی برایش رقم خورد که آنرا عنایت خاص حق می داند. موانست و هم نشینی با بزرگترین بزرگان موسیقی. عشق و علاقه به همراه خلوث نیت و پاکی درون و حس طلبگی و جویندگی، موجب شد علیرضای بسیار جوان بوسیله آشنایی با استاد اسدالله ملک به محافل خصوصی اساتید راه پیدا کند. استادانی یگانه و بی بدیل، علی تجویدی، همایون خرم، پرویز یاحقی، فرهنگ شریف، تورج نگهبان، بیژن ترقی هم نشینی و بهره مندی از نفس این بزرگان نقطه عطفی برای این هنرمند بود که در کلام نمی آید.
آزادگی و بی تعصب بودم علیرضا فریدونپور، موجب شد که با استادان مختلف همکاری داشته باشد. هنرمندان چون استادان اسدالله ملک، فضل الله توکل، منصور نریمان، هوشنگ ظریف، محمد اسماعیلی، محمدرضا لطفی و نیز همکاری با ارکستر ملی به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی.
و اینک آلبومی از شش اثر جاودانه و بسیار زیبا از آثار استاد همایون خرم با کلام بیژن ترقی و بهادریگانه و رهی معیری آثار بسیار غنی از نظر ملودی و آهنگسازی که به دلیلهای مختلف کمتر شنیده شده و بسیار امیدوار هستم با انتشار این آلبوم توجه طیف گسترده ای را جلب نماید.
آلبوم «می جادو» با مجوز شماره ۲۴۴-۱۴۰۱ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره واسپاری کتابخانه ملی ۳۸۴۵۰ مجموعه «پارت صدا» در دسترس شنوندگان موسیقی ایرانی قرار گرفته است.

منبع: