معاون حج و عمره تغییر کرد

به گزارش آبنما کار، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تغییر نمود. این درحالی است حدود یک ماه دیگر عملیات حج تمتع شروع می شود.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، رئیس سازمان حج و زیارت در حکمی «غلامرضا رضایی» را بعنوان معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت منصوب نمود. پیشتر اکبر رضایی این مسؤولیت را بر عهده داشت.
در متن حکم سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ برای معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت آمده است:
«با عنایت به تدین، تعهد، تخصص و تجربه سالیان متمادی در امور اجرایی حج و زیارت به باعث این حکم به سمت معاون امور حج و عمره سازمان منصوب می شوید.
انتظار دارد با بهره مندی از تجارب گذشته و مد نظر قرار دادن قوانین و مقررات، اصول علمی، اخلاقی و حرفه ای، مشورت با خبرگان و صاحب نظران و رعایت اصل عدالت محوری در تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت مردمی، به انجام وظایف محوله و برنامه های ذیل نائل آیید:
– برنامه ریزی و انجام تمهیدات لازم برای برگزاری حج تمتع و عمره مفرده با حفظ عزت و کرامت زائران
– محترم شمردن منافع ملی و ارزش های اسلامی و صیانت از حقوق زائرین و سازمان در تعامل با کشور میزبان
– برنامه ریزی برای مدیریت هزینه ها با رعایت صرفه و صلاح زائرین
– اهتمام به هوشمندسازی و به کارگیری روش های نوین در موضوعات مختلف عملیات حج و عمره با رعایت اقتضائات و قوانین کشور میزبان
– هم افزایی و جلب مشارکت واحدهای سازمان و کارگزاران حوزه حج و زیارت در جهت افزایش بهره وری و کیفیت خدمات
– توجه به آموزش، اطلاع رسانی، مهارت افزایی و جانشین پروری در حوزه معاونت متبوع
– راهبری و هدایت دفتر نمایندگی سازمان در عربستان و برقراری تعامل سازنده با کشور میزبان و کشورهای اسلامی در حوزه اجرایی.»
تغییر معاون حج و عمره این سازمان درحالی رخ داده که عملیات حج تمتع از سوم خردادماه ۱۴۰۲ رسما شروع می شود. در حال حاضر ثبت نام کاروان ها در بعضی استان ها هنوز کامل انجام نشده و بنابر گزارش سازمان حج و زیارت تا کنون حدود ۸۰ هزار نفر برای این سفر ثبت نام کرده اند، درحالی که سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است.
بر اساس گزارش شواری برنامه ریزی حج و بعثه هم تا کنون بیشتر از ۶۶ هزار زائر حج معاینه پزشکی شده اند که اکبر رضایی ـ معاون پیشین حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ در آخرین گزارش خود خواهان تکمیل روند معاینات برای نزدیک به ۸۰ هزار زائری شد که تابحال ثبت نام کرده اند و اظهار داشته بود: تابحال سلامت و توانایی ۱۲۲ زائر در روند معاینات تایید نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ هم از رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خواهان سرعت بخشیدن به روند ثبت احراز توانایی افراد در سامانه و تعیین تکلیف زائرانی شد که احتیاج به رجوع کمیسیون پزشکی دارند.
اعزام زائرین ایرانی به حج ۱۴۰۲ درحالی صورت می گیرد که روابط ایران و عربستان بعد از هفت سال، باردیگر برقرار شده و مقرر است سفارتخانه های دو کشور تا قبل از حج تمتع بازگشایی شود و بازگشت زائرین ایرانی به عمره که از سال ۱۳۹۴ به بعد متوقف شده بود، بعد از موسم حج تمتع پیشبینی شده است.

منبع: