معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی پیش بینی کرد اشغال ۸۵ درصدی واحدهای اقامتی در روزهای نوروز

به گزارش آبنما کار، خراسان رضوی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار داشت: هم اکنون حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد واحدهای اقامتی ما اشغال است و پیشبینی می نماییم در روزهای نوروز بیشتر از ۸۵ درصد واحدهای اقامتی ما اشغال شوند.

یوسف بیدخوری در گفتگو با ایسنا در مورد ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی اظهار نمود: هم اکنون حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد واحدهای اقامتی ما اشغال است و در روزهای نوروز پیشبینی می نماییم بیشتر از ۸۵ درصد واحدها اشغال شوند. ۱۵ درصد باقی مانده در ارتباط با هتل های با ستاره بالاتر است، اما درصد اشغال در واحدهای ارزانقیمت همچون هتل ها، میهمان پذیرها و هتل آپارتمان ها بیشتر خواهد بود. البته درصد اشغال به میزان رزرو در ایام آینده هم بستگی دارد.

۸۵ درصد مسافران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می کنند

وی افزود: هم اکنون به علت این که خیلی از افراد قصد سفر به مشهد در روزهای نوروز را دارند، درخواست ها برای رزرو وجود دارد. باوجود زحمات و تلاشهای دستگاههای خدمت رسان استفاده از هواپیما، قطار و اتوبوس تنها ۱۵ درصد سفرها به مشهد را تشکیل می دهد و ۸۵ درصد با وسایل نقلیه شخصی به مشهد می آیند.

بیدخوری اظهار داشت: خیلی از ظرفیت اقامت های رسمی ما توسط افرادی اشغال می شود که با پرواز به مشهد می آیند، ازاین رو اگر پروازهای بیشتری به مشهد اختصاص یابد، در ظرفیت اشغال موثر خواهد بود. مشکلاتی که در سیستم حمل و نقل کل کشور وجود دارد، بر درصد اشغال واحدهای ما در روزهای نوروز تأثیر می گذارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص لغو رزرو هتل ها به علت کمبود بلیت هواپیما اظهار داشت: معمولاً زمانی که افراد قصد اقامت در مشهد را دارند باید ابتدا به فکر تهیه بلیت هواپیما باشند یا همزمان این کار را انجام دهند. این طبیعی است که اگر تلاش کنند با وسیله نقلیه عمومی سفر کنند و موفق نشوند، اقامت خویش را لغو خواهند کرد.

منبع: