استاندار خراسان رضوی: محوریت اصلی سفر به مشهد حرم امام رضا(ع) است

آبنما کار: به گزارش آبنما کار، خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: محوریت اصلی سفر به مشهد حرم امام رضا(ع) بوده؛ در نتیجه مهمست که تمام برنامه های اجرائی و پشتیبانی باتوجه به این نکته تنظیم شود.

یعقوبعلی نظری، امروز ۱۳ اسفند ماه، در مانور قرارگاه عملیاتی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار داشت: نکته مهم این است که از یک سو مسائل و مشکلات و از طرف دیگر ظرفیت های موجود برمبنای تجربیات گذشته در امتداد کاهش مشکلات مردم شناسایی و جمع بندی شود. کارهای ستاد خدمات سفر در دو مقیاس و جغرافیای استانی و شهری خواهد بود.

وی اضافه کرد: زائر زمانی که با هدف زیارت وارد استان می شود بدیهی است که توجه به مشکلاتش در سطح استان در عرصه های مختلف مهمست و باید حل شود. اما هدف اصلی زائران و ماندگاری آنها در مشهد است. بدین سبب موظف هستیم در استان و خصوصاً مشهد اقدامات لازم انجام دهیم.

نظری درباب ظرفیت های موجود در استان بیان کرد: مهم این است که هر کدام از مشکلات را با بهره گیری از کدام تشکیلات و ظرفیت هایمان حل نماییم. نخستین تشکیلاتی که از حدود یک سال قبل در اختیار داریم کارگروه ملی زیارت است که در بخش کارهای زیرساختی و مدیریت مقطعی بسیار موثر بوده است. در نتیجه بوسیله این کارگروه از ظرفیت های ملی برای مدیریت این مقطع زمانی و دیگر نیازهای مشهد استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: تشکیلات دیگری که در اختیار داریم شواری مشورتی با حضور تولیت آستان قدس رضوی است. بدیهی است که محوریت اصلی سفر به مشهد حرم امام رضا(ع) بوده، در نتیجه مهمست که تمام برنامه های اجرائی و پشتیبانی باتوجه به این نکته تنظیم شود و در سیاستگذاری ها از این ظرفیت در امتداد اهداف فرهنگی استفاده کردیم.

استاندار خراسان رضوی اشاره کرد: سومین تشکیلاتی که از ظرفیت های استان شمرده می شود، قرارگاه خدمات سفر خراسان رضوی است که ماموریتش با ورود زائر به استان شروع خواهد شد. یکی از وظایف مهم این قرارگاه اطلاع رسانی به زائران است. باید با برنامه اطلاع رسانی درست زائر تحت حمایت قرار گیرد.

اصلاح ۴۰۰ کیلومتر از شریان های مواصلاتی استان در ۱۴۰۱

وی درباب جاده های استان اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف این ستاد کیفیت و امنیت جاده ها بوده که موارد بسیار اهمیت دارد. خدمات ارائه شده در جاده ها نیز از اقداماتی است که زیر نظر این ستاد بوده که با بهره گیری از دستگاه های مختلف به اجرا درمی آید. برای مثال از شروع امسال حدود ۴۰۰ کیلومتر از مسیرها و جاده ها با اولویت شریان های مورد استفاده زائران اصلاح شده است.

نظری عنوان کرد: تشکیلات چهارم، قرارگاه خدمات سفر در مشهد است که اهمیت بالایی دارد و تمام دستورات و برنامه ها را پیاده سازی می کند. از آنجا که مشهد یکی از نقاط مهمست برنامه هایی که توسط دستگاهها ابلاغ می شود را این ستاد که توسط فرماندار به وجود آمده است، اجرائی خواهدنمود.

آستان قدس رضوی محور ارائه خدمات فرهنگی است

وی اظهار داشت: این چهار تشکیلات، خدمت رسانی به زائران را بنا بر موضوع و جغرافیای مورد نیاز زائر انجام خواهند داد. مسائل فرهنگی که بسیار حائز اهمیت می باشد نیز با محوریت آستان قدس رضوی صورت خواهد گرفت. یکی دیگر از وظایف ما در این مقطع اطلاع رسانی درست است که با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، خبرگزاری ها و فضای مجازی می توان این ماموریت را به انجام رساند.

نظری درباب بخش حمل و نقل اضافه کرد: یکی دیگر از بخش هایی که کارهای خوبی در آن انجام شده بخش حمل و نقل است که دو بخش حمل و نقل شهری و برون شهری را شامل می شود. همین طور برنامه ریزی هایی با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای مقاطع زمانی اوج بازگشت زائران انجام شده است. این برنامه ریزی ها در حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی نیز اجرا می گردد تا ازدحام زائران مدیریت شود.

وی با تأکید بر نقش مشارکت مردمی در استقبال از زائران بیان کرد: در بخش خدمات شهری نیز یکی از با اهمیت ترین مسائل تامین نیازهای زائران و در دسترس بودن کالاهای اساسی با قیمت مناسب می باشد. در این بخش به کمک اصناف و اتحادیه نیاز داریم تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائران ارائه دهیم. ارائه تمام کالاهای مصرفی با نرخ های مصوب است و نظارت ها نیز صورت خواهد گرفت.

منبع: