نماینده دزفول در مجلس: مجوز راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در دزفول صادر شد

آبنما کار: نماینده مردم دزفول در مجلس از گرفتن موافقت و صدور مجوز راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در دزفول بوسیله رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آگاهی داد.

سید احمد آوایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: هنرستان هنرهای زیبا زیر پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراکز آموزش هنر در کشور می باشند که در این هنرستان ها رشته هایی همچون موسیقی، نمایش، نقاشی، گرافیک، سینما، پویانمایی و صنایع دستی آموزش داده می شود.
وی، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی، بومی و آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست های کلی کشور را همچون اهداف راه اندازی این هنرستان ها عنوان نمود و اضافه کرد: ممکن ساختن حق دسترسی عادلانه افراد به فراگیری هنر، پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه در سرتاسر کشور یکی دیگر از اهداف تأسیس این هنرستان است.
آوایی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۰ هنرستان هنرهای زیبا در کل کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته از راه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راه اندازی این هنرستان در دزفول موافقت و مجوز راه اندازی آن در این شهرستان صادر شد تا بر این اساس با تأسیس یک مرکز آکادمیک گامی مهم در تربیت هنرمندان متعهد و توانمند برداشته شود.
نماینده مردم دزفول در مجلس با اشاره به اینکه پیشبینی می شود راه اندازی این هنرستان با استقبال خوب خانواده ها و هنرمندان روبرو شود، اظهار داشت: پیگیری ها به منظور ایجاد هماهنگی لازم با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش شهرستان دزفول در جهت رفع موانع سخت افزاری برای راه اندازی این هنرستان هم انجام شده و تلاش می شود این هنرستان از سال آینده مبادرت به پذیرش هنرجو کند.

منبع: