همت پور خبر داد؛ شبهای موسیقی به وقت دیگری موکول شد

به گزارش آبنما کار، یکی از تهیه کنندگان و ناشران فعال حوزه موسیقی در تشریح تازه ترین فعالیتهای خود از به تعویق افتادن پروژه شبهای موسیقی و تدوین نهایی چند اثر تالیفی حوزه موسیقی اطلاع داد.

کامران همت پور از تهیه کنندگان، ناشران و برگزارکنندگان کنسرت در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان تازه ترین فعالیتهای خود در عرصه موسیقی بیان نمود: قرار بود طی هفته های خیر با همکاری مجموعه های مختلف فرهنگی پروژه «شب های موسیقی» را در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار نماییم که متأسفانه به علت شرایط فعلی و اتفاقات اخیر ناچاریم آنرا در وقت دیگری برگزار نماییم. به هر حال این پروژه می توانست همچون پروژه های مهم موسیقی در چند ماه اخیر باشد که فعلا برگزاری آن تعلیق شده است.
وی در ادامه صحبت های خود به تدوین و ویرایش نهایی دو اثر تألیفی خود در عرصه پژوهش اطلاع داد و اظهار داشت: یکی از آثار تألیفی که طی یکی دو سال قبل روی آن متمرکز بودم بحث موسیقی عرفانی بود که تلاش کردم با عنایت به پژوهش هایی که در این حوزه انجام دادم آنرا در چارچوب یک کتاب گردآوری و تنظیم کنم. خوشبختانه مراحل نگارش و پژوهش در ارتباط با این اثر به اتمام رسیده و من مشغول ویرایش نهایی آن هستم که امیدوارم طی ماه های پیش رو بتوانم آنرا منتشر کنم. البته در کنار این اثر و یکی از عمده فعالیتهایی که طی ماه های اخیر به شدت روی آن متمرکز بودم تألیف کتاب پژوهشی «اعجاز هنری موسیقی قرآن» بود که بیشتر از ۱۵ سال روی گردآوری و تألیف آن وقت صرف کردم.

این تهیه کننده و ناشر حوزه موسیقی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن اشاره به نابسمانی شرایط موجود در فعالیتهای موسیقایی کشور اظهار داشت: متأسفانه طی سالهای اخیر هر اتفاقی که می افتد این قشر موسیقی هستند که در مظلومانه ترین شکل ممکن نمی توانند به فعالیتهای خود ادامه دهند. اهالی موسیقی در این سال ها ابتدا درگیر شیوع بیماری کرونا و توقف اجتناب ناپذیر کنسرت ها شدند که این فرایند مانند همه اصناف ضررهای مالی و معنوی زیادی را به آنها وارد کرد. پس از ماجرای کرونا هم امید آن می رفت که بتوان با بهبود شرایط، چارچوب بهتری را برای برگزاری اجرای زنده موسیقی و عرصه تولید فراهم نمود اما بعضی از مشکلات اداری در ارتباط با سامانه وزارت ارشاد که با مشکلات رو به رو شد کمی کارهای را با تعلل و مشکل رو به رو کرد. دقیقا با این شرایط بود که اتفاقات اخیر پیش آمد و باعث شد که روند برگزاری کنسرت ها باردیگر در راه خود متوقف شود. فضایی که نشان داد اهالی موسیقی چقدر قشر مظلومی هستند که در هر شرایط و اتفاقی ناچارند فعالیتهای خویش را متوقف کنند.
وی افزود: تمامی فعالان عرصه موسیقی در دوران کرونا و پسا کرونا تمام تلاش خویش را انجام دادند تا با وجود همه مشکلات و موانعی که در زمینه فعالیتهای خود دارند، کار در موسیقی را رها نکنند و تلاش کنند تا با تولید، به فضای مطلوبی برسند. اما همه می دانیم تولید بدون اجرا و عرضه که عملاً فایده ای ندارد. و دقیقا در همین چارچوب است مظلومیت موسیقی نمایان می شود و در اتفاقی باید متحمل ضرر و زیان های فراوانی شود. فضایی که امیدوارم بزودی شاهد بهبود آن باشیم و بتوانیم در شرایط مناسب و آرامی فعالیتهای موسیقایی خودمان را ادامه دهیم.