موزه ملی برزیل از خاکستر برخاست

آبنما کار: چهار سال بعد از حریق مهیب «موزه ملی برزیل»، از اولین مرحله بازسازی این مؤسسه فرهنگی رونمایی شده است.
به گزارش آبنما کار به نقل از آرت نیوز پیپر، موزه ملی ۲۰۰ ساله برزیل که مهم ترین و قدیمی ترین موزه تاریخی و علمی در سراسر این کشور شمرده می شود، سال ۲۰۱۸ طعمه حریق گسترده ای شده بود.
این هفته، مسؤولان «موزه ملی برزیل» بعد از گذشت چهار سال از حریق که این مؤسسه تاریخی را ویران و بخش اعظمی از مجموعه آثار آنرا نابود کرد، از نتیجه اولین مرحله بازسازی این موزه رونمایی کردند.
مسؤولان این موزه امیدوار بودند، یکی از جناح های موزه را تا هفتم سپتامبر ۲۰۲۲ بازگشایی کنند، اما با مشکلات مختلف مالی و محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا مواجه گشتند. با این وجود، متخصصان مرمت، نمای موزه را به انتها رسانده اند.
چندین نمایشگاه همچون مجموعه ای از آثار نیز در طبقه نخست این موزه به معرض نمایش گذاشته شده است تا از بیرون قابل مشاهده باشند.
تمام بخش های ساختمان «موزه ملی برزیل» در سال ۲۰۲۷ بازگشایی خواهد شد.

موزه ملی برزیل که وابسته به دانشگاه فدرال ریودوژانیرو است دارای چندین بخش مختلف، همچون مردم شناسی، دیرینه شناسی و باستان شناسی است و از نظر اهمیت با موزه بریتانیا مقایسه می شود این درحالی است که موزه بریتانیا محل نگهداری هشت میلیون اثر تاریخی است و موزه ملی برزیل میزبان ۲۰ میلیون اثر بوده است.
از مهم ترین آثار نگهداری شده در این موزه می توان به آثار تاریخی مربوط به مصر، روم و یونان باستان، نخستین فسیل های یافت شده در برزیل شامل فسیل یک دایناسور، اسکلت انسانی با قدمت ۱۲ هزار سال و یک شهاب سنگ قدیمی اشاره نمود.