به کارگردانی علی ملاقلی پور؛ مسافران خورشید تماشایی شد

به گزارش آبنما کار نماهنگ مسافران خورشید با شعر سید حمیدرضا برقعه ای و کارگردانی علی ملاقلی پور همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
دریافت 35 MB
به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، نماهنگ محرمی «مسافران خورشید» به کارگردانی علی ملاقلی پور و تهیه کنندگی محمدجواد آشتیانی و با شعر «گریز» از سیدحمیدرضا برقعه ای منتشر گردید. این نماهنگ از مجموعه کارهای محرمی مرکز موسیقی ماوا سازمان هنری رسانه ای اوج است.
شعر «گریز» یک چهار پاره روایی تاریخی است که در آن شاعر داستانی شبه واقعی درباره کاروان زیارت حرم امام حسین (ع) را با زبانی تغزل گونه درآمیخته و بیان کرده است. این شعر بر مبنای عنصر غافلگیری شکل گرفته است و در کتاب «یحیی» (پنجمین مجموعه شعر سید حمیدرضا برقعه ای) انتشار یافته است.
برقعه ای تابحال دو اثر «خانه پدری» با مبحث امام علی (ع) و «سبز آبی» با مبحث امام زمان (عج) را با مرکز ماوا کار کرده است.
سیدحمیدرضا برقعه ای آنگونه که خودش می گوید بعد از بازگشت از کربلا نوحه ای می سراید که سفرنامه کربلا بوده است و این شروع جریان شاعری اش را رقم می زند. وی در اشعارش صرفا مداح یا مرثیه خوان خاندان نیست بلکه با به کارگیری عناصری آشنا، ذهن مخاطب را به واقعه با اتفاقی خاص گره می زند. تنوع در چارچوب و وزن از عناصر جذاب آثار برقعه ای است، استفاده از قالب های گوناگونی مانند مسمط، مربع ترکیب، مثنوی، چهارپاره و بحر طویل، هارمونی زیبایی به اشعار او بخشیده است.
برخی از عوامل نماهنگ «مسافران خورشید» عبارتند از فیلمنامه و کارگردانی: علی ملاقلی پور، تهیه کننده: محمدجواد آشتیانی / بازیگران: محرم زینال زاده، سیامک ادیب و صفر علیمحمدی / موسیقی: فواد سمیعی / مدیر فیلمبرداری: هادی شلالوند، طراح گریم: علی بهرامی فر، طراح صحنه: محسن غلامی، طراح لباس: سمانه حسینی، مدیرتولید: مهدی شایقی، برنامه ریز: علیرضا افراز، صداگذار: امیر اسماعیلی، طراح لوگو: محمد اسفندیاری، عکاس: رضا علیقلیان.

منبع: