مجسمه های عاشق به گالری ساربان می روند

به گزارش آبنما کار عشق کلیدواژه مجسمه های هادی روشن ضمیر است که مجموعه ای از آثار جدید وی جمعه ۳۱ تیرماه در گالری ساربان به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، جدید ترین آثار هادی روشن ضمیر در نمایشگاهی تحت عنوان «آنچه از تو به یاد دارم» در گالری ساربان به نمایش درخواهد آمد.
در این نمایشگاه مجسمه های روشن ضمیر که با کلمه عشق و با این مفهوم عرضه شده اند، ساختاری دیگر از پیچ و تاب های عاشقانه این هنرمند که پیشتر از وی نقاشیخط هایی با همین مبحث دیده بودیم به نمایش درخواهد آمد. در این نمایشگاه از این هنرمند ۳۶ مجسمه رونمایی خواهد شد.
در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: عشق در نگاه من همچون شعر حافظ است که هر کس به فراخور حال خود آنرا تفسیر می کند. زمانی که آثار خط و نقاشی خط می ساختم بر آن بودم که از عشق بعنوان یک عنصر در کارم استفاده کنم، اما به نظرم این مفهوم در فضای دوبعدی نمی گنجید و احتیاج به عرصه دیگری برای خودنمایی داشت. تلاش من بر این است که کنش بین عشاق را روایت کنم یا تصویری از معشوق بسازم، چنان که هر یک از ما تصویری از محبوب در ذهن داریم. عشق های من تصاویری ملموس از معشوقند و مخاطب می تواند با آنها هم ذات پنداری کند و خویش را در کسوت عاشق یا معشوق بیابد که «هر لحظه بشکلی بت عیّار برآید» فارغ از ارجاع به عرفان و فلسفه شرق و غرب، مایلم به آسانی به مخاطب یادآور شوم که عاشق باش و عشق بورز چون با عشق همه چیز زیباتر خواهد بود: «زنهار بجز عشق دگر شغل نگیری»
روشن ضمیر در شهر بجنورد متولد شد. روشن ضمیر از نسل دوم هنرمندان جریان نقاشی خط به شمار می آید. او از دوران کودکی به خوشنویسی علاقه پیدا کرد و در انجمن خوشنویسان نزد اساتیدی همچون علی شیرازی و غلامحسین امیرخانی تعلیم دید. نهایتا موفق به کسب درجه ی ممتاز خوشنویسی از این مرکز شد. از اوایل دهه ی ۱۳۸۰ روشن ضمیر به نقاشی خط علاقه پیدا کرد و دست به تجربه هایی در این حوزه زد. این هنرمند تا کنون نمایشگاه های انفرادی و گروهی گوناگونی در داخل و خارج از کشور داشته است. آثار وی در گالری های ایرانی نظیر ساربان، سعدآباد، شمس و پردیس ملت و هم آرت فر موناکو به نمایش درآمده است. همینطور آثار او طی سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۱۲ در مراکز هنری کشورهای قطر، روسیه و اندونزی حضور یافته است.
اولین حضور آثار روشن ضمیر در حراج ها به خرداد ۱۳۹۱ (مِی ۲۰۱۲) و نخستین دوره ی حراج تهران بازمی گردد. آثار او تا سال ۲۰۲۱، ۶ مرتبه در حراج های داخلی حضور یافته و ۱۰۰ درصد آثارش به فروش رسیده است. در این بین گران ترین اثر او (یکی از مجسمه های برنزی مربوط در حراج تهران به مبلغ ۱۰، ۰۰۰ دلار چکش خورده است.
این نمایشگاه جمعه سی ویکم تیرماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح و تا دوشنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۱ در گالری ساربان به آدرس: سهروردی شمالی، هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳ به نمایش در خواهد آمد.