دیوار حمام قدیمی منصوریه اردبیل تکمیل می شود

اردبیل مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار داشت: عملیات اجرایی مرمت دیوار حیاط حمام منصوریه اردبیل هر چه سریعتر انجام می شود.
نادر فلاحی روز گذشته با بیان این مطلب اظهار نمود: به علت برخی مسائل روز گذشته شاهد تخریب دیوار حیاط حمام تاریخی منصوریه بودیم که بمحض اطلاع از موضوع، بلافاصله کارشناسان مربوطه این اداره کل از محل بازدید کردند تا با ارزیابی دقیق در زمینه مرمت این بنا اقدام سریع صورت گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: بعد از بررسی های اولیه مصالح مورد نیاز برای مرمت و راه اندازی دیوار حیاط حمام منصوریه تأمین و عملیات اجرایی آن شروع شده و هم اکنون هم ادامه داد.
به قول وی با عنایت به پیشرفت کار و در اولویت بودن مرمت این بنا، با تسریع در عملیات اجرایی شاهد راه اندازی و مرمت این دیوار بنای تاریخی تا فردا خواهیم بود و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
فلاحی به اشاره به دغدغه های موجود مدنی در این خصوص خاطرنشان کرد: با عنایت به این که این ملک مشارکتی و در دست وراث است، برای مرمت بنا برپایه ضوابط و مقررات میراث فرهنگی نیاز است که مالکان با اداره کل میراث فرهنگی استان مشارکت داشته باشند اما متاسفانه به علت ناهماهنگی موجود بین وراث تابحال در این حوزه اقدامی نشده است.
وی با اشاره به اینکه طبق قوانین برای مرمت بنا حداقل باید ۵۰ درصد هزینه توسط مالک هزینه شود و در غیر این صورت نمی توان نسبت به مرمت اقدام نمود، تصریح کرد: به علت اهمیت موضوع، بلافاصله پس از اطلاع عملیات مرمت دیوار تخریب شده با تأمین هزینه ها و مصالح مورد نیاز توسط این اداره کل شروع شده است.

منبع: