حمایت کنسولی تهران از زایران ایرانی اعزامی به عربستان اعزام هیأت ۶ نفره کنسولی ایران به عربستان

به گزارش آبنما کار ایران، هیات ۶ نفره ای را از بخش کنسولی وزارت خارجه در روزهای برگزاری مراسم حج واجب به عربستان اعزام می کند.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، با عنایت به مأموریت وزارت امور خارجه در جهت انجام امور کنسولی برای پشتیبانی از اتباع ایران در نقاط مختلف جهان و پشتیبانی از حقوق آنها، دستگاه دیپلماسی کشور در روزهای برگزاری مراسم حج واجب که بزودی در عربستان برگزار می گردد هیات کنسولی ۶ نفره به این کشور اعزام می کند.
عربستان سعودی پس از دو سال که به خاطر شیوع اپیدمی کرونا مراسم حج را با حضور برخی از حجاج عربستانی برگزار می کرد این زمینه را فراهم نموده که سال جاری مراسم حج، مانند سالهای قبل با حضور حجاج از کشورهای مختلف همچون ایران برگزار گردد و در همین چارچوب سال جاری برخی از شهروندان ایرانی در مراسم حج شرکت خواهند داشت.
با توجه به اینکه هم اکنون سفارت ایران در ریاض و کنسولگری ایران در جده به خاطر اتفاقات سال ۱۳۹۴ فعالیتی ندارند، وزارت امورخارجه تصمیم گرفته در زمان حج تمتع و برای پیگیری مباحث کنسولی حجاج ایران در روزهای برگزاری حج افرادی را اعزام کند.
ایران در سالهای گذشته هم با هماهنگی مقامات سعودی، هیاتی را برای امور کنسولی در زمان برگزاری مراسم حج به عربستان اعزام کرده بود.
گفته می شود یکی از موضوعات مهم در جریان گفت وگوهای ایران و عربستان در بغداد، مبحث حضور حجاج ایران در مراسم حج واجب سال ۱۴۰۱ بوده است.
این هیات کنسولی پس از دریافت ویزا به ریاض خواهد رفت.