در آستانه عید سعید فطر صورت گرفت؛ آغاز ثبت نام مرحله دوم طرح آموزش مجانی هنر در مناطق محروم

ثبت نام دومین مرحله طرح آموزش مجانی هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و شهرهای مرزی از دوازدهم اردیبهشت ماه همزمان با عیدسعید فطر در ۹ استان جدید دیگر شروع می شود.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت نام دومین مرحله طرح آموزش مجانی هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و شهرهای مرزی از دوازدهم اردیبهشت همزمان با عید سعید فطر در ۹ استان جدید دیگر هم آغاز خواهد شد.
این طرح دارای اهداف مهمی در ۲ بخش توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری و کشف استعدادهای هنری در سرتاسر کشور بخصوص مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و شهرهای مرزی است. آغاز این طرح با شعار عدالت فرهنگی و به معنای ایجاد تسهیلات برای جامعه به منظور دسترسی همگان به امکانات فرهنگی، با یازده استان در بهمن ماه ۱۴۰۰ و مصادف با ایام الله دهه فجر راه اندازی شد که با استقبال بی نظیری از جانب علاقمندان مواجه گردید و با درخواست سایر استان ها دومین مرحل این طرح با افزایش نه استان جدید به ۲۰ استان توسعه یافته است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری ادارات کل استانهای و سازمان ها و نهادهای ذیربط با تمام ظرفیت خود در به ثمر رسیدن این طرح همکاری میکنند و در مرحله نخست این طرح یازده استان کشور (خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و لرستان) در ۷۱ دوره با ۵۰ مهارت هنری اجرا شد و در دومین مرحله ۹ استان (کرمان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، همدان و چهارمهال بختیاری) به این طرح پیوستند.
همچینین کلیه علاقمندان در استانهای مذکور و شهرهای مشخص شده می توانند با رفتن به سامانه https: //amoozesh.azmoonehonar.ir نسبت به ثبت نام در ۳۰ مهارت اقدام نمایند.

منبع: