فرماندار مشهد خبر داد ضرورت تحقق شعار زیارت آسان و کم هزینه

به گزارش آبنما کار خراسان رضوی معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد اظهار داشت: یکی از شعارهای ما «زیارت آسان و کم هزینه است» و باید بتوانیم با کمک یکدیگر این شعار را محقق و فرهنگ خادمی را در این سرزمین ایجاد نماییم.

محسن داوری امروز، ۱۱ اردیبهشت ماه، در آیین تجلیل از دست اندرکاران قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار نمود: با عنایت به این که قرار بود خدمات به زائرین در روزهای نوروز متفاوت باشد، با وجود وجود برخی نقصها متفاوت از سالهای گذشته این فرآیند انجام شد. برای تحقق یافتن خدمات به زائرین در روزهای نوروز جلساتی برگزار شد تا برنامه ریزی های منسجمی صورت گیرد تا زائرین در آرامش کامل زیارت کنند.

وی اضافه کرد: با عنایت به این که پیشبینی کرده بودیم حدود ۱۰ میلیون زائر به مشهد مشرف شوند، گروههای زیادی آماده شدند تا زائرین دغدغه مکان، امنیت، تغذیه و… را نداشته باشند. متاسفانه عده ای فقط ایرادات و اشکالات ما را دیده و از تلاش هایی که در این زمان صورت گرفته بود، چشم پوشی کردند. با وجود این که ویروس کرونا هنوز از بین نرفته، ما توانستیم با رعایت و کنترل تمام پروتکلهای بهداشتی از بروز هرگونه اتفاق و مشکل بهداشتی برای زائرین جلوگیری نماییم.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: گروههای مختلفی که به خدمت زائرین آمدند، ایام تعطیلات نوروز را نادیده گرفته و حتی به مرخصی نرفته تا در خدمت زائرین باشند. در ایام عادی در مشهد حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت مرغ توزیع می شود اما در روزهای نوروز این مقدار به روزی ۱۰۰۰ تن گوشت مرغ افزایش پیدا کرد که تمام این ها نشان از ارادت در عرضه خدمات صورت گرفته به زائرین امام رضا(ع) دارد.

وی بیان نمود: در گذشته زائرین برای حل مشکلات خود به افراد مختلف رجوع می کردند اما سال جاری ما به خدمت زائرین می رفتیم و مشکل آنان را جویا می شدیم. همینطور به تخلف اصناف رسیدگی کردیم که حاصل این تخلف ها بازگشت حدود یک میلیارد تومان به مردم و زائرین بود.

داوری خاطرنشان کرد: ما در تعطیلات عید فطر و تابستان باید بهتر از گذشته عمل نماییم تا زائرین از ما الگوبرداری و میهمان نوازی را به دیگر مکان ها منتقل کنند.

منبع: