حسین زهی: مردم باید بتوانند حداقل از ۶ ماه قبل بلیط قطار یا هواپیما رزرو کنند

به گزارش آبنما کار نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که یک گردشگر خارجی یا یک توریست داخلی بتواند برای سفر در ماه های آتی برنامه ریزی کند، بطور قطع انگیزه برای سفر و بازدید از اماکن گردشگری در آن تقویت خواهد شد.
اسماعیل حسین زهی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به لزوم افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیط قطار و هواپیما، تصریح کرد: امروز تمام کشورهایی که در حوزه گردشگری عملکرد موفقیت آمیزی دارند در وهله اول به ناوگان حمل و نقل بخصوص هواپیما و قطار توجه کرده اند. در این کشورها مردم و گردشگر ها این امکان را دارند برای سفر در بازه زمانی یک سال آینده برنامه ریزی کرده و می توانند بلیط برای خود تهیه کنند.
وی در ادامه اظهار نمود: اما متاسفانه در کشور ما این امکان وجود ندارد و اصلا بین شرکتهای فعال در حوزه حمل و نقل رقابتی وجود ندارد. بلیط ها را در یک بازه زمانی کوتاه با نرخی معین به فروش می رسانند و از پیش فروش آن در بازه طولانی به جهت اینکه شاید بلیط امروز برای فرد نسبت به چند ماه آینده کمی ارزان تر باشد، خودداری می کنند.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نیاز است که وزارت راه و شهرسازی به جد به این مورد ورود کرده و این امکان فراهم گردد که مردم بتوانند بلیط خویش را برای چندماه آینده پیش خرید کنند. از طرفی این مورد نقش موثری در جذب توریست و توسعه صنعت توریسم هم دارد. یک گردشگر خارجی یا یک توریست داخلی زمانی که بتواند برای سفر در ماه های آتی برنامه ریزی کند، بطور قطع انگیزه برای سفر و بازدید از اماکن گردشگری در آن تقویت خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: بنظر بنده باید یک آیین نامه معین هرچه سریع تر در این حوزه تهیه شود و امکان پیش خرید بلیط قطار و هواپیما برای توریستهای داخلی و خارجی از چندین ماه قبل فراهم گردد.

منبع: