وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد برگزاری حج با بخش عمده ای از زوار خارجی

آبنما کار: وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام نمود بخش عمده ای از یک میلیون زائر مجاز به ادای حج امسال را حجاج خارجی می سازند.
به گزارش آبنما کار به نقل از نشنال، انتظار می رود زائرانی که از خارج از عربستان به این کشور سفر می کنند، ۸۵ درصد از کل تعداد حجاج امسال را تشکیل دهند، این در حالیست که طی دو سال قبل به سبب شیوع ویروس کرونا از حضور زوار بین المللی ممانعت شده بود.
وزارت حج و عمره عربستان همین طور اعلام نمود حفظ امنیت و زوار حج و همین طور زوار مسجدالنبی برای دولت خادم حرمین شریفین از اهمیت بالایی برخوردارست و این کشور می خواهد به «حداکثر» زوار فرصت انجام حج از سراسر جهان را بدهد.
درخواست برای انجام حج برای افراد زیر ۶۵ سال که واکسن کووید-۱۹ را از وزارت بهداشت عربستان سعودی دریافت کرده اند، آزاد خواهد بود. زائرانی که از خارج از عربستان می آیند نیز موظفند آزمایش PCR منفی را که در عرض ۷۲ ساعت پیش از زمان عزیمت به این کشور گرفته شده است، عرضه کنند.
همین طور مقامات سعودی از همه زوار درخواست کرده اند پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرده و اقدامات پیشگیرانه لازم را برای حفظ سلامت و ایمنی خود در حین انجام مناسک حج رعایت نمایند.
در سال ۲۰۲۰، عربستان مرزهای خودرا برای مهار شیوع کووید-۱۹ بست و حج تنها به ۱۰۰۰ زائر داخلی محدود شد. سال گذشته، وزارت حج اعلام نمود که فقط ساکنان و شهروندان مجاز به انجام حج هستند که شمار آنها به سبب تهدید سلامتی ناشی از همه گیری کووید-۱۹ به ۶۰ هزار نفر محدود شد.
وزارت حج عربستان سعودی بعد از دو سال کاهش قابل توجه شمار زوار اوایل هفته اعلام نمود به یک میلیون زائر از داخل و خارج از این کشور اجازه خواهد داد تا در مراسم حج امسال شرکت نمایند.
مراسم حج بطور معمول میزبان حدود دو میلیون مسلمان است و سالانه ۱۲ میلیارد دلار برای عربستان سعودی درآمد دارد. مراسم حج امسال مقرر است از ۱۶ تیرماه شروع شود.

منبع: