به دبیری مسعود شجاعی طباطبایی؛ راه اندازی نمایشگاه های آثار تجسمی به مناسبت هفته هنر انقلاب

آبنما کار: هم زمان با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و شروع هفته هنر انقلاب، نمایشگاه هنر انقلاب اسلامی متشکل از آثار تجسمی با موضوع انقلاب اسلامی به دبیری مسعود شجاعی طباطبایی شنبه20 فروردین راه اندازی شد.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی حوزه هنری؛ سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در آئین گشایش نمایشگاه های تجسمی به مناسبت هفته هنر انقلاب اظهار داشت: این نمایشگاه ها از شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری و گالری شماره ۱ و ۲ خانه عکاسان ایران برپا میزبان مخاطبان علاقه مندان خواهد بود.
شجاعی طباطبایی درباره نمایشگاه های هنری در رابطه با گرامیداشت «هفته هنر انقلاب» حوزه هنری با اعلان اینکه همزمان با «هفته هنر انقلاب»، حوزه هنری ۴ نمایشگاه هنری برگزار کرده است، اظهار داشت: اتفاق خوبی که امسال شاهدش بودیم با پیگیری عزیزان در زمینه هنری و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ داد، این بود که بسته های نمایشگاهی «هفته هنر انقلاب» را در اختیار ۳۰ مرکز استان قرار دادیم و در عین حال به هر استان، یک تندیس از شهید آوینی ارائه کردیم.
دبیر نمایشگاه «هنر انقلاب» در مورد جزییات نمایشگاه های افتتاح شده از امروز اظهار داشت: نخستین نمایشگاه بخش پوستر است که این نمایشگاه شامل ۳۰ پوستر برگرفته از سخنان و نوشته های شهید آوینی است. این پوسترها توسط هنرمندان طراح گرافیک برجسته طراحی شده اند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه عکس این رویداد در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران برگزار شده است که با آثاری از ۲ اتفاق به معرض نمایش گذاشته میزبان مخاطبان خود است؛ اتفاق اول مربوط به ابراهیم اصغرزاده است که خیلی با تلخی از میان ما رفت. آقای اصغرزاده عکسهایی از دوران نوجوانی خودش از خط مقدم جبهه دارد که تابحال دیده نشده اند. اتفاق بعدی مربوط به تصاویر میشل ستبون عکاس فرانسوی است که ۴ فریم عکس در ابعاد بزرگ از ایام پیروزی انقلاب اسلامی از او به معرض نمایش گذاشته شده است.
شجاعی طباطبایی در مورد نمایشگاه نقاشی با موضوع «هنر انقلابی» نیز اظهار داشت: نمایشگاه نقاشی این رویداد متشکل از ۲۰ اثر از آثار گنجینه حوزه هنری نیز که در سالهای اولیه انقلاب خلق شده اند در گالری شماره ۲ خانه عکاسان حوزه هنری به معرض نمایش گذاشته شده اند. ۶۵ پوستر با محوریت انقلاب از ابتدا تا حالا نیز، در زمینه هنری، مجموعه فرهنگسرای نیاوران و بنیاد شهید در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است. این پوسترها همین طور مقرر است در فضاهای تبلیغات شهری نیز به نمایش درآیند.
وی در آخر با دعوت از همه علاقه مندان برای تماشای این آثار اظهار داشت: علاقمندان برای بازدید از این آثار می توانند به حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.
این نمایشگاه ها با حضور محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری و تعدادی از هنرمندان هنرهای تجسمی همچون علیرضا ذاکری، عبدالحمید قدیریان و محمدحسین نیرومند مشاور وزیر در امور هنری و سینمایی اجرا شد.

منبع: