۵۵ هزار بازدید از کاخ گلستان در ۵ روز

به گزارش آبنما کار ۵۴ هزار و ۸۹۳ بازدید از میراث جهانی کاخ گلستان در پنج روز انجام شده است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اعلام نمود: از روز پنجشنبه، ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا اول فروردین ماه سال جاری، ۵۴ هزار و ۸۹۳ بازدید در این مجموعه ثبت شده که بیشترین رکورد بازدید هم در روز اول فروردین ماه ۱۴۰۱ با ثبت ۳۶ هزار و ۳۲۲ بازدید، ثبت شده است.
کاخ گلستان در روز ۲۶ اسفندماه ۲۸۶۱ بازدید را ثبت کرده که این تعداد، در روز جمعه ۲۷ اسفندماه به ۴۳۶۵ بازدید رسیده است. در ایام شنبه ۲۸ و یکشنبه ۲۹ اسفندماه هم به ترتیب ۶۴۶۷ و ۴۸۷۸ بازدید در مجموعه کاخ های گلستان ثبت شده است.
در مجموع تعداد ۱۸هزار و ۵۷۱ بازدید از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا آخر روز یکشنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ انجام شده است.
برپایه آمار اعلام شده، در این پنج روز مجموعا ۱۷۴ بلیت به بازدیدکنندگان خارجی فروخته شده است.
ازدحام جمعیت در کاخ گلستان و دیگر مجموعه های تاریخی همچون کاخ های نیاوران و سعدآباد درحالی صورت گرفته که به نظر می آید با وجود ادامه کووید-19 در کشور، ظرفیتی برای بازدیدهای نوروزی، بعد از دو سال محدودیت های کرونا درنظر گرفته نشده است. هرچند یکی از شروط بازدید از موزه ها و مجموعه های تاریخی واکسیناسیون کامل اعلام شده است.
کاخ گلستان تنها میراث جهانی تهران است که در سال ۱۳۹۲ در لیست جهانی یونسکو به ثبت رسید و در نوروز سال جاری، همزمان با نورزگاه که موسیقی و آیین های محلی را به اجرا می گذارد، دو نمایشگاه آثار نادیده و کمتر دیده شده از مخزن کاخ گلستان با مبحث “درخت” را در چادرخانه و نمایشگاه شاهنامه های نفیس با رونمایی از نسخه شاهنامه بایسنقری و رشیدا را در حوضخانه برپا کرده است.
همینطور مقرر است در ساعت ۲۰ پنجشنبه، چهارم فروردین ماه ۱۴۰۱ برنامه شبی با «باغ گلستان» که اجرای ویدئومپینگ با نمایش آثار نفیس از گنجینه کاخ گلستان در جداره بیرونی تخت مرمر است، صورت گیرد.
ساعت بازدید از مجموعه کاخ گلستان در تعطیلات نوروز از ۹ بامداد تا ۱۹ است که فروش بلیت آن تا ساعت ۱۷: ۳۰ انجام می شود.

منبع: