کشف تابوت باستانی زیر کلیسای نوتردام

چند مقبره و یک تابوت باستانی در جریان بازسازی کلیسای «نوتردام» که چندی قبل در حادثه آتشسوزی صدمه دیده بود، کشف شد.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، وزارت فرهنگ فرانسه روز دوشنبه از کشف چندین مقبره و یک تابوت قرن چهاردهمی در کلیسای نوتردام واقع در پاریس آگاهی داد.
این مقبره ها و تابوت در زیر سالن اصلی کلیسای نوتردام واقع در پاریس و در جریان پروژه بازسازی مقدماتی مناره این کلیسای باستانی که در سال ۲۰۱۹ در حادثه آتش سوزی گرفتار لطمه شده بود، کشف شده است.
باستان شناسان با بررسی مقبره های زیر کلیسا موفق به کشف یک تابوت کاملا سالم شدند که به شکل انسان و از جنس سرب تولید شده بود.

گمان می رود این تابوت به یک شخص عالی رتبه در حوالی ۱۳۰۰ میلادی یعنی یک قرن بعد از ساخت این کلیسا تعلق داشته باشد.
علاوه بر مقبره ها، بقایای بجای مانده از مجسمه های رنگ شده ای دقیقا زیر کلیسا کشف شده که گمان می رود بخش هایی از دیواره ای باشد که در قرن ۱۳ میلادی محراب را از سالن اصلی جدا می کرده است.
باستان شناسان از دوربین بسیار کوچکی جهت بررسی فضای داخل تابوت کشف شده بهره برده اند. لبه های در این تابوت به سبب وزن زمین و سنگ ها تغییر شکل داده است.
باستان شناسان معتقدند کشف این تابوت می تواند در کسب اطلاعات بیشتر درباره روش های تدفین در قرون وسطی مفید باشد.
این آثار درحالی کشف شدند که متخصصان بازسازی قصد داشتند استواری زمین را قبل از نصب داربست برای بازسازی مناره بسنجند.
باستان شناسان زمان زیادی برای به پایان رساندن کاوش در این مکان ندارند چونکه به آنها تا ۲۵ مارس مهلت داده شده است. بعد از این تاریخ پروژه بازسازی کلیسا از سر گرفته خواهد شد. بازگشایی کلیسای «نوتردام» برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

منبع: