برگزاری فیزیکی و مجازی نمایشگاه خوشنویسی ایران دل

آبنما کار: نمایشگاه ایرانِ دل بصورت حضوری و مجازی بیست ویکم اسفند 1400 به استقبال اهالی فرهنگ و هنر می رود.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، همزمان با روز بزرگداشت شاعر بلند آوزه حکیم نظامی گنجوی، آئین اختتامیه اولین هنرواره ملی خوشنویسی «ایرانِ دل» بیست ویکم اسفند ۱۴۰۰ با حضور غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، مهدی رمضانی دبیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مسئولین عالی استان اردبیل در مجتمع فرهنگی و هنری فدک این استان اجرا شد.
فراخوان این هنرواره در دی سال ۱۳۹۹، در رشته های خط نستعلیق و شکسته نستعلیق منتشر و با استقبال گسترده هنرمندان خوشنویس از سراسر کشور مواجه گردید. مجموعاً ۳۳۹ اثر شامل ۱۸۲ اثر در بخش نستعلیق و ۱۵۷ اثر در بخش شکسته نسعلیق از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه هنرواره ارسال شد و بر طبق اعلام نظر هیئت داوران، ۷۵ اثر از ۷۵ خوشنویس منتخب کشور (یک اثر برتر از هر هنرمند) به نمایشگاه راه پیدا کرد.
با توجه به انتشار ویروس کرونا، برگزاری نمایشگاه و اختتامیه این رویداد با تأخیر و در نهایت از تاریخ ۲۷ دی لغایت ۷ بهمن ۱۴۰۰ در شهر اردبیل، برپا شد. همین طور آئین اختتامیه و تجلیل از آثار برتر هنرواره در روز ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، همزمان با روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، با حضور مقامات کشوری و استانی و هنرمندان منتخب، در شهر اردبیل انجام می شود.
گالری مجازی با حمایت حوزه هنری دیجیتال آثار برگزیده این نمایشگاه را برای علاقمندانی که امکان بازدید حضوری ندارند، به نمایش می گذارد. علاقه مندان می توانند از طریق این لینک از این آثار دیدن کنند.

منبع: