مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی: ورود با خودرو شخصی به ایران در نوروز آسان می شود

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی آگاهی داد که با همکاری و مشارکت پلیس راهور نیروی انتظامی، ورود توریستهای خارجی با خودرو شخصی به کشور در تعطیلات نوروز آسان می شود.
به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروز و شروع سفرهای داخلی، در جلسه ای با حضور سردار تیمور حسینی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و محمدحسین صوفی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مقرر شد: اقدامات لازم با همکاری دو طرف برای تسهیل ورود توریستهای خارجی با خودرو های شخصی در تعطیلات نوروز تسهیل و موانع موجود که گاهی موجب معطلی گردشگران در مبادی ورودی کشور می شد، رفع گردد.
در این جلسه که معاونان فنی، اجرائی، اجتماعی و بازرسی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا حضور داشتند اجرای طرح “سفیران ایمنی جاده ها” ویژه نوروز در محورهای مواصلاتی حاشیه دریای خزر، برگزاری دوره های آموزش مهارت رانندگی با هدف افزایش سطح فرهنگ رانندگی ایمن، ارائه سرفصل های آموزشی پیرامون موضوع خواب آلودگی حین رانندگی و افزایش تعامل و ایجاد کارگروه مشترک در امتداد آموزش مهارت های عمومی رانندگی بمنظور کاهش آمار تصادفات جاده ای و ایمنی راه ها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از دیگر محورهای مورد توافق بین پلیس راهور و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز می توان به تسهیل در اعطاء پلاک خودرو های تاریخی، حضور پررنگ امداد خودرو کانون در اجرای طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ در تمام محورهای مواصلاتی کشور، افزایش سطح تعامل و همکاری درباره صدور اسناد رانندگی بین المللی اشاره نمود.
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مدتی پیش نیز از حل مشکل دریافت پروانه خروج موقت بین المللی (کاپوتاژ) اتوکمپرهای عمومی خبر داه بود. همچنین، در مذاکراتی با اقلیم کردستان عراق قرار شد در صورت باز شدن مرزهای زمینی تردد عراقی ها با خودرو شخصی به ایران آسان شود.

منبع: